BMW wymyśliło, że seria 5 jako sedan i kombi to za mało, a kolejny SUV to już przesada. Dlatego do rodziny "piątki" dołączy zupełnie nowe auto model "5 Gran Turismo". Przy okazji nowicjusz daje początek klasie PAS - Progressive Activity Sedan…
Wiadomo, że auto zostanie wyposażone w system twindoor, czyli rozwiązanie podobne do tego jakie Skoda stosuje w nowym superbie. Na czym polega ten mechanizm? Otóż można podnieść samą pokrywę bagażnika jak w sedanie lub razem z tylną szybą niczym w liftbackach (film obok pokazuje jak to działa).
>>>Prototyp BMW złapany na biegunie
W podróż pod szklanym dachem nowe BMW zabierze cztery osoby. Tylne siedzenia będzie można przesuwać i rozkładać. Powiększając w ten sposób miejsce dla pasażerów lub na bagaż.
Kiedy fotele są w położeniu standardowym wtedy pasażerowie pod względem ilości miejsca na nogi mają poczuć się niczym w topowej limuzynie serii 7 (bagażnik 430 l), przestrzeni nad głową dostaną tyle co w X5 (największy SUV BMW).
W razie potrzeby tylne siedzenia można przesunąć do przodu nawet o 10 cm. Swoboda nóg jest wówczas na poziomie limuzyny BMW serii 5, pojemność bagażnika wzrasta do 570 litrów. Maksymalna do kufra można wlać 1650 l. W środku widać pokrętło słynnego systemu i-Drive. Ciekawy smaczek to stylowe drzwi bez ramek.
Kiedy? Prototyp nowego wcielenia "5" zobaczymy już na marcowym salonie samochodowym w Genewie - tam przedstawi auto sam Chris Bangle, który niedawno pożegnał się z BMW. Sprzedaż prawdopodobnie ruszy w 2010 roku, razem z zupełnie nową serią 5, ale to już inna historia…