J8 powstał na bazie Jeepa Wranglera Unlimited. Wzmocniona rama ma być bardziej odporna mechanicznie. Maksymalna ładowność pojazdu to 1339 kg. Mosty napędowe, hamulce i elementy zawieszenia dostosowano do ciężkich zadań w służbie wojskowej i cywilnej (np. tylne sprężyny śrubowe zatąpiły resory piórowe).
Serce jeepa J8 to turbodiesel 2,8/158 KM (400 Nm). Nic dziwnego, że auto uciągnie 3.5 tonową przyczepę. Moc i moment oddaje na koła pięciostopniowy automat. Z tarapatów wybawi system napędu 4x4 Command-Trac.
J8 wyposażony jest w specjalny układ filtrowania powietrza oraz snorkel na masce. Wszystko po to by przejechać przez przeszkody wodne głębokie na ponad 76 cm. System pozwoli też działać autu w tumanach burzy piaskowej - nawet przez pięć godzin.
Jeep J8 może być odpowiednio opancerzany. Po takich modyfikacjach może służyc jako pojazd dowodzenia, transporter kołowy żołnierzy lub ładunków, sanitarka czy pojazd łącznikowy. Szeakle, zaczepy holownicze i masywne zderzaki pozwalają przetransportować auto samolotem lub helikopterem.
Wielofunkcyjny Jeep J8 już jest produkowany w zakładach AAVC (Arab American Vehicles Company) w stolicy Egiptu, Kairze. Będzie dostępny w wersji czterodrzwiowej lub wydłużonej dwudrzwiowej.