Pierwszy forester pojawił się na drogach w 1997 roku. Teraz Subaru serwuje nam już trzecią generację tego fajnego auta. Niestety, na razie jest dostępna tylko na rynku japońskim (zdjęcia). W Polsce nowy forester pojawi się w kwietniu.

Reklama

Oto w czym będzie lepszy od poprzednika. Samochód zmężniał - stał się wyższy o 11 cm i szerszy o 4,5 cm. Rozstaw osi o 9 cm większy. Po prostu forester anno domini 2008 przytył i bardziej przypomina SUV-y np. z japońsko-francuskiego układu (mitsubishi outalnder, peugeot 4007 i citroen C-Crosser).

Uroda? Świeża, oryginalna. Zdecydowanie więcej obłości. Kokpit niemal w całości przeszczepiono z najnowszej imprezy. Producent twierdzi, że jego obsługa to "kaszka z mlekiem".

Możliwości? Duże. Pod podłogą napęd na cztery koła i większy prześwit między asfaltem a podwoziem. Napęd to przeciwsobny motor 2.0 typu bokser w dwóch wersjach - 150 KM lub 230 KM (turbo). Jesienią dołączy 150-konny doładowany diesel także typu bokser.

Oficjalna premiera najnowszego forestera odbędzie się podczas styczniowego show w Detroit. Dla ciekawskich mamy galerię.