79 proc. pytanych używało w lutym tego roku opon zimowych, 13 proc. zdecydowało się na ogumienie całoroczne, 3 proc. nie znało rodzaju opon w jakie wyposażone było auto. Najczęściej na wykorzystanie letnich opon zimą decydują się osoby w wieku 30-39 lat (10 proc. z nich).
Najpopularniejsza marka opon używanych zimą przez Polaków to Dębica, ogumienia tej marki używa 19 proc. badanych. Na kolejnych miejscach plasują się Michelin (13 proc.) oraz Goodyear (7 proc.). Co ciekawe, blisko co czwarta (23 proc.) osoba odpowiadająca za serwisowanie auta nie pamięta w opony jakiej marki wyposażono jej samochód. Mniejszą wagę do marki opon przywiązują kobiety, wśród nich odsetek nieznających marki opon w swoim samochodzie jest dwukrotnie wyższy niż wśród mężczyzn.
"Większość z nas jest już przyzwyczajona do sezonowej zmiany ogumienia, jednak nadal co piąty Polak odpowiedzialny za serwisowanie auta w gospodarstwie domowym nie decyduje się na skorzystanie zimą z opon przeznaczonych specjalnie na tę porę roku. Stosunkowo dużą grupę stanowią zwolennicy opon całorocznych, są one popularne zwłaszcza wśród kierowców ze starszych grup wiekowych. Powodem często jest oszczędność, im gorsza sytuacja materialna, tym rzadziej decydujemy się na zakup drugiego kompletu opon." - komentuje wyniki badania Magdalena Sawińska, lider sektora badań rynku motoryzacyjnego TNS OBOP.