Ford chwali się wynikami sprzedaży programu "Gwarancja 12". Z opublikowanych danych wynika, że po dwóch latach w okresie od listopada 2009 do 10 października 2011 blisko 24 tys. polskich kierowców zdecydowało się na objęcie swojego pojazdu tym rodzajem ochrony gwarancyjnej. To oznacza statystycznie blisko tysiąc kontraktów zawieranych każdego miesiąca.
W pierwszym miesiącu (26.11-31.12.2009) funkcjonowania nowego wówczas pomysłu Forda zostało zawartych 281 umów. W ubiegłym roku do programu przystąpiło 11 192 kierowców, zaś do 10 października 2011 r. uruchomionych zostało 12 205 kontraktów serwisowych "Gwarancja 12".
Program "Gwarancja 12" obejmuje najważniejsze (czytaj najdroższe) podzespoły pojazdu m.in. silnik z wybranymi elementami osprzętu, układ przeniesienia napędu oraz skrzynię biegów. Dodatkowo w programie gwarancyjnym klient otrzymuje usługę Assistance 12, która w sytuacji awarii lub kolizji zapewni całodobową pomoc na drodze, przez 12 miesięcy od daty rozpoczęcia programu gwarancyjnego lub do następnego przeglądu. Koszt udziału w tym programie to 89 zł (opłata nie zmieniła się od początku) i ani grosza więcej, a potem usterkami martwi się już serwis Forda…
Program "Gwarancja 12" jest skierowany do wszystkich właścicieli pojazdów marki Ford w wieku do 10 lat i przebiegu 200 000 km. Do programu mogą być włączone pojazdy zarejestrowane w Polsce, sprawdzone w autoryzowanym serwisie Forda zgodnie z procedurą programu, przy czym w chwili objęcia programem nie starsze niż 120 miesięcy (10 lat), licząc od daty pierwszej rejestracji i o przebiegu nie przekraczającym 150 000, 170 000, 180 000 lub 185 000 km (odpowiadającym przedostatniemu przeglądowi) w zależności od tego, jaki interwał między przeglądami jest przypisany do danego modelu (ochrona "Gwarancja 12" automatycznie wygasa w momencie osiągnięcia przez pojazd przebiegu 200 000 km lub wieku 120 miesięcy).
Jakie części obejmuje "Gwarancja 12"?
"Program Gwarancja 12 okazał się strzałem w dziesiątkę" - mówi Dariusz Lech, dyrektor działu serwisu i części zamiennych Ford Polska. "Porównując sprzedaż miesięczną w roku 2011 do roku 2010 obserwujemy wzrost zawieranych kontraktów na poziomie 25 proc. Mamy już także pierwszych klientów, którzy odnawiają kontrakt serwisowy na kolejny rok - naszym zdaniem świadczy to o bardzo dobrym przyjęciu tego programu przez klientów, a także o zapotrzebowaniu na tego typu produkty na rynku" - dodał Lech.
"Gwarancja 12" obejmuje:
1. Silnik
• wszystkie części smarowane zespołów bloku cylindrów i głowicy, włączając: wałki rozrządu, blok silnika, panewki, łożyska, korbowody, zawory i prowadnice zaworów, uszczelkę głowicy, pompę olejową, wał korbowy, śruby mocowania głowicy
• moduł PCM, moduł TCM, modulator ABS, alternator, rozrusznik, pompa podciśnieniowa, pompa wtryskowa, koło dwumasowe, sprężarka klimatyzacji
• inne części silnika, które uległy uszkodzeniu w wyniku awarii jednego z powyższych elementów, z wyłączeniem sprzęgła, jeśli zostało przypalone
2. Skrzynia biegów
• wszystkie wewnętrzne części, włączając: wałki wejściowe, pośrednie i wyjściowe, elementy synchronizatorów, przekładnię planetarną
• mechanizm różnicowy, przetwornik momentu (z wyłączeniem połączeń), przekładnia główna, mechanizm kół zębatych (z wyłączeniem elementów ciernych i zużywających się)
• skrzynia pośrednia w napędzie 4x4
3. Obudowy
• uszkodzenie obudów jest także objęte programem gwarancyjnym tylko w przypadku, jeśli uszkodzenie wywołane zostało przez awarię części objętej "Gwarancją 12"
4. Układ przeniesienia napędu
• półosie napędowe, przeguby, piasty kół, przeguby homokinetyczne, wał napędowy i łożyska kół przednich
• tylny i przedni most napędowy
5. Płyny eksploatacyjne
• płyny eksploatacyjne użyte w pojeździe niezbędne do przeprowadzenia naprawy objętej Gwarancją 12 z wyłączeniem dodatków do paliwa i płynu do spryskiwaczy
Przebieg i wiek pojazdu muszą być udokumentowane historią serwisową zapisaną w książce serwisowej pojazdu. Programem może zostać objęty również pojazd bez tzw. historii serwisowej, jeżeli spełnia powyższe warunki oraz przejdzie w autoryzowanym serwisie Forda przegląd kwalifikujący go do włączenia do programu. Od tego momentu pojazd objęty jest programem "Gwarancja 12" do chwili kolejnego przeglądu okresowego wykonywanego w autoryzowanym serwisie Forda lub przez okres nie dłuższy niż 12 miesięcy i z ograniczeniem przebiegu do 200 000 km i wieku 120 miesięcy.
Co ważne jeżeli pojazd zmieni właściciela w drodze sprzedaży, dziedziczenia lub aktu darowizny, program "Gwarancja 12" będzie nadal obowiązywał w niezmienionym zakresie aż do wcześniej ustalonego terminu jego wygaśnięcia.
Kierowca zobowiązany jest do wykonywania wszystkich przeglądów okresowych w autoryzowanych serwisach Forda zgodnie z planem obsługi pojazdu określonym przez Ford Polska oraz do wykorzystywania pojazdu zgodnie z jego przeznaczeniem i w zgodzie z zaleceniami opisanymi w instrukcji obsługi pojazdu.
Wszelkie naprawy elementów objętych programem "Gwarancja 12" muszą być wykonywane w autoryzowanych serwisach Forda. Wszelkie skutki napraw wykonanych poza siecią autoryzowanych serwisów Forda, które będą miały wpływ na elementy i zespoły wymienione w zakresie programu "Gwarancja 12", nie będą objęte programem.
Kierowca zobowiązany jest okazać kopię umowy programu "Gwarancja 12" podczas zgłoszenia awarii.
Mają coś nowego dla kierowców...
"Naszą najnowszą ofertą jest bezpłatny pakiet usług Assistance 12 dla wszystkich klientów, którzy wykonają przegląd okresowy w sieci autoryzowanych serwisów Forda, niezależnie od wieku pojazdu. Przy wymianie opon zapewniamy ich fachowe przechowanie, zaś kierowców starszych pojazdów zachęcamy do korzystania z atrakcyjnych rabatów przy zakupie i montażu oryginalnych części zamiennych Ford" - powiedział Dariusz Lech
Od października 2011 roku każdy kierowca, który wykona przegląd w autoryzowanym serwisie Forda otrzyma bezpłatnie Assistance12 na 12 miesięcy lub do następnego przeglądu (w zależności co nastąpi pierwsze). W ramach programu Assistance12 użytkownik forda ma zapewnione bezpłatnie następujące świadczenia: naprawy w trasie, holowanie do najbliższego autoryzowanego dilera Forda. W przypadku, gdy naprawa potrwa dłuższy czas klient ma zapewnioną bezpłatną kontynuację podróży bądź powrót do miejsca zamieszkania, a następnie pomoc w odebraniu pojazdu z naprawy.