Łącznie nabywców znalazło 2,53 mln aut (styczeń - czerwiec 2010: 2,26; +11,8 procent). Również w czerwcu marka odnotowała wzrost: nabywców znalazło 438 500 pojazdów (czerwiec 2010: 399 200; +9,8 procent).

Sprzedaż samochodów osobowych Volkswagena skoczyła w regionie Europy Środkowej i Wschodniej, gdzie w pierwszym półroczu klientów znalazło 92 300 aut (64 900), czyli o ponad 42,2 procent więcej, niż rok wcześniej.

Reklama

Na rynku rosyjskim marka podwoiła swoją sprzedaż do 45 500 samochodów (22 400). Również na niemieckim rynku zaobserwować można utrzymującą się tendencję wzrostową - klienci w Niemczech odebrali 301 700 osobowych Volkswagenów (287 400; +4,9 procent).

W regionie Azji i Pacyfiku, w okresie od stycznia do czerwca, marka sprzedała 950 100 pojazdów (816 400; +16,4 procent), z czego na Chiny przypadło 852 800 aut (755 500; +12,9 procent). W Ameryce Północnej - w pierwszych sześciu miesiącach roku marka Volkswagen przekazała klientom 237 700 pojazdów osobowych (195 200; +21,8 procent).

Obok modeli produkowanych specjalnie na rynek chiński, w pierwszym półroczu najbardziej wzrosło zapotrzebowanie na modele: jetta (+58,3 procent), tiguan (+50,9 procent) i passat CC (+73,4 procent).