Oto pierwsze zdjęcia kii picanto w najtańszej wersji bo trzydrzwiowej. Przypominamy, że wcześniej producent pochwalił się tym autem w wydaniu 5d...
Właśnie na bazie auta trzydrzwiowego zostanie zbudowana wyścigówka, która jest nagrodą w Kia Lotos Race, czyli pierwszym ogólnopolskim konkursie, mającym na celu wyszukanie młodych talentów kierownicy. Najlepszy kandydat, którego wyłoni z grona uczestników jury zostanie posiadaczem nowej kii picanto w pełni przygotowanej do startu w pucharze marki, który wystartuje w 2012 roku...
Ale wróćmy na ziemię… W Polsce kia picanto będzie dostępna w 3 wersjach wyposażenia M/L/XL...
Standard podstawowego modelu obejmuje między innymi: 6 poduszek powietrznych, elektryczne wspomaganie kierownicy, ABS/BAS, światła do jazdy dziennej, zdalnie sterowany centralny zamek z alarmem i funkcją ryglowania zamków, komputer pokładowy, lakierowane zderzaki, 14-calowe koła stalowe oraz przygotowanie do montażu radia wraz z 4 głośnikami.
Klimatyzacja manualna wymaga dopłaty 3000 zł (standard dla wersji XL), a automatyczna skrzynia biegów (dostępna tylko w wersji 1.2) 4000 zł.
Ludzie z Kii spodziewają się, że hitem wśród polskich kierowców będzie picanto z fabryczną instalacją LPG. Ten model wyceniony został na 34 490 zł w wersji 3-drzwiowej lub o 1500 zł więcej w wersji 5-drzwiowej.
Wersja LPG wyposażona jest w zbiornik na gaz o pojemności 35 litrów oraz dodatkowo zbiornik na benzynę o pojemności 10 litrów, co zdaniem inżynierów koreańskiej marki umożliwia przejechanie do 150 km po zużyciu całego gazu.
Kia oferuje 11 opcji wyposażenia, 9 kolorów nadwozia oraz 2 kolory wnętrza. Nie zabraknie bajerów - na liście są światła LED, "inteligentny kluczyk" czy bluetooth z systemem komend głosowych.
Przed nosem kierowców Kia stawia trzy rodzaje napędu.
Jednostka czterocylindrowa o 1.2 produkuje 85 KM i moment obrotowy 121 Nm - to najmocniejsze serce picanto.
Do wyboru są jeszcze dwie jednostki trzycylindrowe o pojemności skokowej 998 cm3 - w wersji tylko benzynowej (osiąga moc 69 KM i moment obrotowy 95 Nm) oraz wersja benzynowa z fabryczną instalacja LPG (moc 82 KM i moment obrotowy 94 Nm).
W porównaniu do poprzednika długość całkowita nowej generacji picanto wzrosła o 60 mm (do prawie 3,6 m) - przy wydłużonym o 15 mm rozstawie osi. To oznacza większą przestrzeń na nogi kierowcy i przedniego pasażera (o 36 mm) oraz zwiększoną do 200 litrów (tj. o 27 proc.) objętość ładunkową bagażnika.
"Pierwsza generacja modelu picanto była w 2004 roku naszym debiutem w segmencie A i w ciągu siedmiu kolejnych lat została sprzedana ponad 1,1 miliona klientom na całym świecie. W Europie sprzedaż modelu picanto przekroczyła poziom 300 000 pojazdów. W Polsce było to ponad 7400 szt. Jestem pewny, że nowa, mała Kia zdobędzie jeszcze większą popularność" - mówi Wojciech Szyszko dyrektor zarządzający Kia Motors Polska.
Jak będzie? Pożyjemy zobaczymy... Ile kosztuje maluch Kii? Nowe wcielenie picanto w odmianie trzydrzwiowej, która pojawi się w polskich salonach pod koniec wakacji, zostało wycenione na 29 900 złotych. Druga para drzwi wymaga dopłaty 1500 złotych i ta wersja jest już dostępna u dilerów. Producent daje na samochód 7 lat gwarancji.
Konkurencja? Toyota aygo, fiat panda, volkswagen fox i inni...