Na czarną listę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów trafiło aż czterech producentów samochodów...

Największą akcję serwisową ogłosił Nissan, który powiadomił UOKiK, że pikapy navara (D40), mogą powodować zagrożenia dla swoich użytkowników…

Jak przyznają ludzie z Nissana w niektórych sztukach navary D40 (kategoria N1, produkcja w Hiszpanii) może występować usterka dotycząca aluminiowych obręczy kół. W pewnych przypadkach, w rezultacie obniżenia wytrzymałości zmęczeniowej ramion obręczy koła, powstanie pęknięcie wynikające z dużego obciążenia kół podczas eksploatacji samochodu (jazda z pełnym obciążeniem samochodu ładunkiem, jazda na zakrętach z dużym przyśpieszeniem).

W razie niewykrycia usterki i kontynuacji eksploatacji samochodu, pęknięcie może rozszerzać się wokół piasty, co może doprowadzić do oddzielenia się koła.

W Polsce wada dotyczy samochodów wyprodukowanych od 1 czerwca 2005 do 3 lipca 2008 r. Łącznie na terenie kraju sprzedano 5263 sztuk...

>>>Zobacz numery VIN - Nissan Navara

Jak się dowiadujemy Nissan skontaktuje się listownie z właścicielami samochodów, których dotyczy problem w celu dokonania stosownej akcji serwisowej. We wszystkich samochodach, w których zostanie stwierdzone pęknięcie, bezzwłocznie wymienione zostaną wszystkie obręcze kół.

Ponadto w samochodach, w których nie stwierdzono pęknięć, przy pierwszej inspekcji, nastąpi wymiana wszystkich obręczy kół (w pierwszej kolejności dotyczy to samochodów eksploatowanych z dużym obciążeniem).

Kto jeszcze jest na czarnej liście?


Znacznie mniejszą akcję ogłasza Volvo. Przedsiębiorca poinformował UOKiK, że w niektórych sztukach S40, V50, C30, C70 i XC60 może wystąpić usterka współdziałania pompy spryskiwacza reflektorów z czujnikiem poziomu płynu w zbiorniku. W pojazdach tych, zbiornik płynu spryskiwaczy może zostać opróżniony bez jakiegokolwiek ostrzeżenia kierowcy wyświetlonego na desce rozdzielczej. Oznacza to, że przy spadku poziomu płynu w zbiorniku, układ sygnalizacyjny może nie działać zgodnie z założeniami. Przedsiębiorca nie posiada żadnych informacji na temat jakichkolwiek zaistniałych wypadków, będących skutkiem usterki.

Na rynku polskim kampanią objętych jest 1194 samochodów.

>>>Zobacz numery VIN - Volvo

Wszyscy klienci, który zakupili samochody objęte akcją naprawczą są powiadamiani przez autoryzowane serwisy indywidualnymi listami i wzywani do autoryzowanych serwisów w celu sprawdzenia czy w danym samochodzie występuje wada.

Także Ford przyznał się do wykrycia usterek w Mondeo, Galaxy i S-Max - autach wyprodukowanych w fabryce Genk między 25.03.2010 a 27.12.2010 oraz w fabryce w St. Petersburgu między 22.04.2010 r. a 09.12.2010 r. Podobno auta mogą stwarzać zagrożenie dla życia i zdrowia.

Przedsiębiorca poinformował, że w samochodach występuje usterka oprogramowania modułu sterującego układami nadwozia. W związku z powyższym istnieje możliwość, iż reflektory i kierunkowskazy błyskają w sposób przypadkowy lub wyłączą się.

Na rynku polskim kampanią naprawczą z tego powodu objęto 1091 pojazdów.

>>>Zobacz numery VIN - Ford

Ford obiecuje, że powiadomi listownie wszystkich właścicieli pojazdów objętych akcją o konieczności skontaktowania się z autoryzowaną stacją obsługi, celem przeprowadzenia działań związanych z zakresem akcji.

Kto jeszcze jest na liście UOKiK?


Także Chevrolet zaliczył wpadkę. Producent poinformował UOKiK, że w niektórych sztukach modelu cruze (rok modelowy 2011), wyprodukowanych między 14 listopada 2010 r. a 12 stycznia 2011 r. w Korei, mogła nie zostać zamontowana nakrętka na tylnym, środkowym elemencie mocującym kotwiczenie i sprzączkę pasa bezpieczeństwa. W przypadku braku nakrętki mocującej, może dojść, do wysunięcia elementu kotwiczącego, bezpośrednio wpływając na działanie pasa bezpieczeństwa.

Łącznie na terenie Polski sprzedano 80 szt.

>>>Zobacz numery VIN - Chevrolet

Autoryzowane serwisy Chevroleta listami poleconymi mają zawiadomić kierowców, którzy kupili samochody objęte kampanią, o uszkodzeniach jakie mogą występować w ich samochodach. Ponadto osoby, które zakupili samochody objęte kampanią, zostaną wezwane do złożenia wizyty w autoryzowanym serwisie w celu sprawdzenia czy w ich samochodzie występuje opisana wada. W przypadku stwierdzenia braku nakrętki autoryzowany serwis obowiązany jest do bezpłatnego usunięcia usterki poprzez zamontowanie zakrętki.