Model GAZOO Racine CT, który rywalizuje w klasie SP4, jest wyposażony w pełni hybrydowy układ napędowy, zasilany przez silnik elektryczny, silnik spalinowy lub jednocześnie przez oba te silniki.

Reklama

Podczas startu i hamowania pracuje jedynie silnik elektryczny. Silnik spalinowy dołącza się, gdy potrzebna jest większa moc, podczas przyspieszania i przy dużych prędkościach. O tym, który silnik pracuje decyduje system Lexus Hybryd Driver, magazynując w bateriach nadmiar wytworzonej podczas hamowania energii, a która będzie wykorzystana do pracy silnika elektrycznego.

Lexus to jedyny producent samochodów, którego hybrydowe modele biorą udział w wyścigach. Pierwszym modelem tej marki był RX400h podczas 24 godzinnego wyścigu na torze Nurburgring w roku 2005. Dziś na tym samym torze startuje Lexus LFA

Kierowcy GAZOO Racing CT to Kumi Sato, która brała udział w wyścigu VLN4 samochodem Lexus IS250 w roku 2008, Masahiko Kageyama, pracujący poprzednio w dziale rozwoju produktu w Toyota Motor Corporation i Minoru Takaki, odpowiedzialny za rozwój produkcji.