Trasa rajdu o długości ok. 140 km wiodła krętymi drogami Warmii. Na starcie stanęło 14 samochodów z różnymi rozwiązaniami napędu: nowoczesne konstrukcje wysokoprężne, silniki benzynowe, oraz dwie Toyoty z napędem hybrydowym - auris HSD i prius trzeciej generacji.

Reklama

Wynik? Podobnie jak w poprzednich edycjach eko-rajdów, dwa pierwsze miejsca zajęły hybrydowe Toyoty, będąc jednocześnie jedynymi pojazdami, które osiągnęły średnie spalanie poniżej 4 l/100km.

Aurisem HSD uzyskał średnie zużycie paliwa 3,27 l/100 km, co było najlepszym wynikiem rajdu. Druga na mecie toyota prius zużyła na trasie rajdu średnio 3,91 l/100 km.

Kolejne samochody startujące w rajdzie (w tym pojazdy znacznie mniejsze o niższej dynamice silników) uzyskały wyniki przekraczające 4 l/100 km.

"Po raz kolejny okazało się, że napęd hybrydowy Toyoty nie ma sobie równych. Bardzo pozytywnie zaskoczył wynik aurisa HSD, który jest bardziej tradycyjnie zaprojektowany od Priusa (mniej aerodynamiczne nadwozie, szersze opony itp.). W innych tego typu rajdach Toyotą Prius udawało się uzyskiwać jeszcze lepsze wyniki, ale jak widać po tegorocznym rezultacie Aurisa HSD, technologia hybrydowa Toyoty sprawdza się w każdym nadwoziu." - powiedział Maciej Kaczmarek, doświadczony uczestnik eko-rajdów i kierowca aurisa HSD.