Przez 4 dni Michał Kościuszko reprezentujący w Mistrzostwach Świata barwy LOTOS Dynamic Rally Team pracował z włoskimi inżynierami nad znalezieniem optymalnych ustawień zwiększających konkurencyjność R4 w stosunku do samochodów S2000.

"To pierwszy z zaplanowanych na ten sezon testów i jestem zadowolony, że dzięki współpracy z RalliArt Italy mogę rozwijać nową grupę samochodów. Właśnie zakończyliśmy czterodniowe testy Mitsubishi Evo IX i X w pełnej specyfikacji R4. Testy odbyły się na bardzo trudnej trasie w Toskanii. Sprawdzaliśmy auto na nawierzchni szutrowej w zmiennych warunkach atmosferycznych, czyli optymalnych, aby poznać jego możliwości. Już po pierwszych godzinach spędzonych w tym samochodzie mogę stwierdzić, że R4 ma ogromny potencjał. Im bardziej trudne warunki dla zawieszenia, tym R4 będzie szybszy w stosunku do aut n-grupowych i konkurencyjny w stosunku do S2000. To będzie naprawdę dobra broń. Czeka nas jeszcze wiele pracy i cieszę się, że moje doświadczenia ze startów samochodami S2000 są pomocne w pracy fachowców z RalliArt Italy." - powiedział Michał Kościuszko.

Reklama

RalliArt Italy zgodnie z decyzją Mitsubishi rozwija największy projekt - auta Grupy R, mają być konkurencją do samochodów S2000. Finalna wersja R4 ma startować od roku 2012, zatem sezon 2011 RalliArt Italy poświęci na prace rozwojowe przy współpracy z Michałem Kościuszko, kierowcą testowym zespołu oraz Armindo Araujo.