Opel poinformował, że 31 stycznia 2011 roku z jego fabryki samochodów w Saragossie wyjechała meriva numer 100 000. "Milowy" egzemplarz to biała Casablanca Meriva Cosmo, wyposażony w silnik diesel 1.7 CDTI/130 KM i opcjonalny pakiet OPC Pack obejmujący przednie i tylne listwy, uchwyt boczny i spojler dachowy oraz przeznaczony na rynek niemiecki, został opracowany i skonstruowany w Niemczech, a wytwarzany jest wyłącznie w zakładach Opla w Figueruelas (Saragossa).

Reklama
Inne / Gonzalo Bullon

"100 000 samochodów meriva w ciągu zaledwie dziesięciu miesięcy to ogromny sukces tak marki Opel/Vauxhall, jak i naszego oddanego zespołu w Saragossie" - powiedział Reinald Hoben, wiceprezes Opla/Vauxhalla ds. produkcji.

Minivan niemieckiego producenta zajmuje pierwsze miejsce w swoim segmencie w Europie. Zakłady montażowe Opla/Vauxhalla w Saragosie w Hiszpanii rozpoczęły produkcję drugiej generacji minivana Opla w kwietniu 2010 roku. Od tamtego czasu sprzedaż nowego Opla merivy przekroczyła oczekiwania - początkowo koncern planował wytwarzać 50 tys. egzemplarzy rocznie.



Przypominamy, że z chwilą uruchomienia produkcji merivy pierwszej generacji w roku 2003 Opel stworzył nowy segment rynkowy. Meriva drugiej generacji zyskała na gabarytach i wjechała pomiędzy segment minivanów, a segment samochodów kompaktowych.

AP / Martial Trezzini
Reklama

W nowej merivie zastosowano pionierskie rozwiązania m.in. wprowadzono system FlexDoor - taki sprytny trik - drzwi tylne otwierające się w przeciwnym kierunku i ułatwiające dostęp do pojazdu - po raz pierwszy zastosowane w produkcji masowej.



Opel Meriva dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia oraz z różnorodnymi silnikami diesel i benzynowymi o mocy od 75 do 140 KM. Oferuje szeroki wybór elementów bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego, w tym układ ESP, przednie poduszki powietrzne (przy czym poduszkę po stronie pasażera można wyłączyć), poduszki boczne i kurtyny powietrzne, sygnalizację zapięcia pasów przednich, opracowany przez Opla system zwalniania pedałów Pedal Release System, system ISOFIX do montażu fotelików dla dzieci, pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia wchodzące w skład standardowego wyposażenia we wszystkich oferowanych produktach.

Inne / Martial Trezzini

Merivę można dodatkowo wyposażyć w takie elementy, jak reflektory kierunkowe AFL, dach panoramiczny, układ wspomagający ruszanie na wzniesieniach Hill-Start Assist czy też ergonomiczne fotele, które stanowią wyjątek w swoim segmencie i posiadają certyfikat organizacji AGR.



Na Wisłą w 2010 roku nabywców znalazło 257 sztuk opli meriva II generacji. Najczęściej klienci wybierają wersje enjoy 1.4/100 KM oraz enjoy 1.4 Turbo/120 KM.

Najbardziej popularnymi pakietami są pakiety - connect enjoy (45 proc.;16-calowe alufelgi, bluetooth, trójramienna kierownica ze sterowaniem audi i skórzanym obszyciem, tempomat, radio z nawigacją - 4500 zł), enjoy plus (35 proc.; podłokietnik fotela kierowcy mocowany do szyn FlexRail, reflektory przeciwmgielne, przyciemniane szyby tylne, radioodtwarzacz CD, 7-głośnikowy system audio, wyświetlacz graficzny monochromatyczny - 2200 zł) i upgrade enjoy (15 proc.; przyciemniane szyby tylne, komputer pokładowy, podłokietnik, radio z CD, lampy przeciwmgłowe, dwustrefowa klimatyzacja sterowana elektronicznie - 3650 zł).

Poza stutysięczną merivą z Hiszpanii niemiecki producent chwali się także, że w Polsce znów stanął na podium wśród marek o największej ilości rejestracji samochodów osobowych.

"Według danych CEPiK, Opel w 2010 roku uplasował się na III miejscu z ilością 24 853 sztuk, co w porównaniu z rokiem 2009 (rejestracja samochodów osobowych wyniosła wówczas 21 174 sztuki) daje wzrost o 17,38 proc. Jednocześnie marka zwiększyła swój udział w rynku do 7,9 proc. Co ciekawe pierwszy raz od 2000 roku Opel zajął czołowe miejsce wśród ilości rejestracji w segmencie wyższym-średnim. Insignia jako jeden z liderów tego segmentu stanął na II miejscu z ilością rejestracji 5808 sztuk. Od rozpoczęcia sprzedaży tego modelu w 2009, do dzisiaj sprzedaż w Polsce przekroczyła już 10 000 szt." - powiedział dziennikowi.pl Przemysław Byszewski, szef biura prasowego General Motors Poland.

Inne