Mimo tego w 2010 r. sprowadzono do kraju 718,2 tys. samochodów, czyli 3,6 proc. więcej niż w 2009 roku. Jednak eksperci Instytutu Samar podkreślają, że dynamika importu słabnie. – Jeszcze na koniec marca wzrost rok do roku wynosił blisko 29 proc., w czerwcu było to 15,8 proc., ale w listopadzie już tylko 4,9 proc. – napisał w komentarzu Samar.

Reklama

Eksperci zauważają również, że nieznacznie poprawia się struktura wiekowa samochodów z importu. Wzrósł udział najmłodszych aut, w wieku do 4 lat. Obecnie do Polski przyjeżdża już 14,4 proc. takich aut. 43,8 proc. aut ma od 4 do 10 lat.

Najczęściej sprowadzanymi do naszego kraju samochodami są: Volkswagen, Opel, Renault, Ford i Audi. Import tych aut zmniejszył się na koniec 2010 roku. Przykładowo w grudniu wjechało do Polski 25 proc. mniej volkswagenów, jednak największy spadek importu dotknął mercedesy. Sprowadzono ich do kraju 29 proc. mniej niż w listopadzie.