"Decyzja w sprawie finansowania tej inwestycji zapadnie na przełomie kwietnia i maja" - podały służby prasowe prezydenta Krakowa, wojewody małopolskiego oraz marszałka regionu.

Reklama

Podczas odbywającego się w Warszawie spotkania minister Grabarczyk zapewnił, że postępowanie przetargowe na budowę tej trasy trwa zgodnie z harmonogramem. Środki na budowę obwodnicy mają pochodzić z oszczędności po przetargach na inwestycje finansowane w ramach funduszy europejskich.

Wschodnia obwodnica Krakowa jest zarazem fragmentem trasy S7.

Rządowy projekt Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011 - 2015 jest trakcie konsultacji. Wynika z niego, że jedyną inwestycją realizowaną w tym roku w Małopolsce będzie budowa autostrady A4.

Podczas spotkania z min. Grabarczykiem wojewoda małopolski Stanisław Kracik, marszałek Marek Sowa, prezydent Krakowa prof. Jacek Majchrowski i przewodniczący Rady Miasta Bogusław Kośmider wystąpili o jak najszybsze rozpoczęcie budowy drugiego fragmentu wschodniej obwodnicy Krakowa od węzła "Rybitwy" do węzła "Igołomska".



Według władz miasta i regionu, budowa tej drogi ma kluczowe znaczenie nie tylko dla poprawy warunków życia mieszkańców, ale i rozwoju gospodarczego. W jej sąsiedztwie planuje się powstanie m.in. specjalnej strefy ekonomicznej gmin Wieliczka i Niepołomice oraz Zakładu Termicznego Przetwarzania Odpadów w Nowej Hucie.

Reklama

W 2010 roku zakończyła się budowa pierwszego, 2,7-km odcinka drogi ekspresowej S7 na terenie Krakowa, stanowiącego zarazem fragment wschodniej obwodnicy miasta. Koszt budowy wyniósł 200 mln zł. Drugi odcinek tej trasy (między węzłami Rybitwy-Igołomska), którego finansowanie stoi właśnie pod znakiem zapytania, ma mieć 4,4 km długości i przeprawę przez most wantowy na Wiśle.

Wschodnia obwodnica Krakowa to fragment planowanej drogi ekspresowej S7, która będzie łączyć Gdańsk z Rabką-Zdrój. Jej długość wyniesie około 720 km. Nowa trasa będzie zlokalizowana w większości w miejscu istniejącej drogi krajowej nr 7, czyli w korytarzu trasy europejskiej E-77. Droga ma połączyć aglomerację trójmiejską, warszawską i krakowską.