Jak poinformowała GDDKiA, realizacja inwestycji trwała 19 miesięcy, prace przy budowie trasy o długości 5,3 km rozpoczęły się w kwietniu 2009 r.
Obwodnica omija miasto od południa. Przebieg drogi nad wąwozami lessowymi wymusił wybudowanie dwóch estakad - o długości ok. 200 m i 60 m. Inwestycja obejmowała także budowę dróg dojazdowych obsługujących ruch lokalny, czterech przejazdów pod główną trasą w ciągu dróg lokalnych, przepustów na rzekach oraz ronda na skrzyżowaniu obwodnicy z ul. Przemysłową i Janowską.
Do tej pory droga krajowa nr 74 przechodziła przez centrum Kraśnika. Jak poinformowała Dyrekcja, ruch ciężkich pojazdów powodował nadmierny hałas i drgania w mieście, a liczne skrzyżowania i przejścia dla pieszych wydłużały czas przejazdu. Drogowcy liczą, że obwodnica przejmie ruch tranzytowy na kierunku Kielce - Lublin i Kielce - Rzeszów. W przyszłości obwodnica Kraśnika ma zyskać połączenie z planowaną drogą ekspresową S19.