Od początku stycznia do końca sierpnia tego roku sprzedano w Polsce 205 tys. 418 nowych aut osobowych, czyli o 4,29 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2009 r. - poinformował Instytut Samar.
W sierpniu sprzedaż nowych samochodów osobowych spadła w porównaniu do lipca o 7,61 proc. do 22 tys. 625 aut, była jednak o 7,38 proc. większa niż w sierpniu ub. roku.
Chociaż sprzedaż aut jest wciąż niższa niż przed rokiem, to pozytywną tendencją jest zmniejszanie się z miesiąca na miesiąc tej różnicy - uważają eksperci Samaru. Wpływ na to ma coraz większe zainteresowanie przedsiębiorców kupnem samochodów.
Zapowiedź ograniczenia od przyszłego roku korzystnych przepisów o odliczeniu VAT od samochodów osobowych z homologacją ciężarową sprawia, że popyt na tego typu auta najprawdopodobniej będzie się zwiększał do końca roku.
Nadal liderem polskiego rynku jest Skoda. W tym roku sprzedano 23 tys. 622 auta tej marki, o 3,66 proc. mniej niż w 2009 r. Ponad połowa sprzedawanych skód kupowana jest przez klientów instytucjonalnych.
Na drugim miejscu rankingu najchętniej kupowanych aut uplasował się Fiat ze sprzedażą 17 tys. 076 samochodów, o 22,94 proc. mniejszą niż w 2009 r.
Na trzecim miejscu znajduje się Volkswagen, który do końca sierpnia sprzedał 16 tys. 600 aut, o 6,67 proc. mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
Kolejne miejsca zajmują: Ford, Toyota, Opel, Renault, Kia, Peugeot i Hyundai.