Pierwszy raz w tym sezonie kierowcy BMW nie stoją na początku listy z ekstra kilogramami (dociążanie aut dla wyrównania szans w wyścigu). Maksymalny balast, czyli plus 60 kg, powiezie swoim chevroletem lacetti Nicola Larini. Włoch, po rundzie w szwedzkim Anderstorp, awansował na czwartą lokatę w klasyfikacji generalnej.

Czterej kierowcy - Jorg Muller, Andy Priaulx (obaj z BMW), Gabriele Tarquini i Yvan Muller (para z zespołu Seata) - będą od niego tylko o 5 kg lżejsi.

Augusto Farfus - drugi w klasyfikacji generalnej - dostał plus 50 kg do swojego BMW. Alain Menu z zespołu Chevroleta - 45 kg ekstra.

Lista dociążenia wyścigówek:

60 kg - Nicola Larini (Chevrolet)
55 kg - Jorg Muller (BMW), Andy Priaulx (BMW), Gabriele Tarquini i Yvan Muller (obaj Seat)
50 kg - Augusto Farfus (BMW)
45 kg - Alain Menu (Chevrolet)
40 kg - Robert Huff (Chevrolet), James Thompson (Alfa Romeo)
35 kg - Tiago Monteiro i Tom Coronel (obaj Seat)
10 kg - Felix Portiero (BMW)
5 kg - Alessandro Zanardi (BMW), Luca Rangoni (BMW) i Jordi Gene (Seat)

Najlepsza piątka w generalnej klasyfikacji kierowców WTCC:

1. Jorg Muller (BMW) - 58 pkt;
2. Augusto Farfus (BMW) - 57 pkt;
3. Andy Priaulx (BMW) - 56 pkt;
4. Nicola Larini (Chevrolet) - 48 pkt;
5. Alain Menu (Chevrolet) - 45 pkt;

W klasyfikacji konstruktorów prowadzi BMW (177 pkt). Wicelider to Seat - 147 pkt. Jednak zanosi się na zmianę, bowiem hiszpańską markę bardzo mocno naciska Chevrolet - po sukcesach w Anderstorp ma już 143 pkt. Ostatnia w zestawieniu stoi Alfa Romeo z dorobkiem 70 pkt.

Ósma runda rozegra się 26 sierpnia na niemieckim torze Oschersleben, a tak było w Szwecji. Zapraszamy do galerii - warto!