Na pierwszej próbie dnia, liczącym 12,09 km OES-ie Grabówka Hirvonen wyprzedził Loeba zaledwie o 0,5 s. Dzięki dobremu wynikowi na wczorajszym super OES-ie Francuzowi udało się jednak utrzymać prowadzenie. Chwilę później zawodnicy mieli do pokonania 11-kilometrową próbą Pianki. Hirvonen ponownie był szybszy od swojego bardziej utytułowanego rywala. Dzięki wygranej na tym odcinku 29-letni Fin, który uzyskał średnią prędkość 126,7 km/h, wysunął się na pozycję lidera. Kolejne miejsca zajmują odpowiednio Jari-Matti Latvala i Dani Sordo.

Reklama

Pecha miał Mads Ostberg. Na OES-ie Grabówka do przedniego zderzaka samochodu Norwega dostało się sporo trawy, co doprowadziło do przegrzewania się silnika. Kierowca Subaru musiał się zatrzymać, aby oczyścić auto przez co stracił ponad minutę do Hirvonena.

Kevin Abbring wygrał dwa z trzech OES-ów pierwszej pętli dzięki czemu objął pozycję lidera w serii JWRC. W uzyskaniu kompletu zwycięstw na pierwszej piątkowej pętli Holendrowi przeszkodził idol lokalnych kibiców Michał Kościuszko. Trzeci w klasyfikacji juniorów jest Martin Prokop. Startujący dzięki dzikiej karcie Marcin Dobrowolski musiał się wycofać z rywalizacji z powodu defektu instalacji elektrycznej w swoim samochodzie.

Szef zespołu Citroën Total World Rally Team powiedział na poprzedzającej rajd konferencji prasowej, że jego podopieczny Loeb zazwyczaj ma tylko jeden wypadek w sezonie. Po groźnym dachowaniu w Grecji Francuz wyczerpał więc limit pecha. Niestety, w drodze do 53 zwycięstwa w mistrzostwach świata "Mr. Perfect" - jak często określa się Loeba - stanął pień drzewa na najdłuższym w Rajdzie Polski OES-ie Paprotki. Mechanicy fabrycznego zespołu Citroëna dokonają oględzin samochodu mistrza świata i zadecydują czy będzie on w stanie wystartować do sobotnich odcinków specjalnych w ramach systemu SupeRally.

"Na prawym zakręcie, w trawie na cięciu był ukryty pieniek, o którym nie wiedzieliśmy" - powiedział Sebastien Loeb. "Uderzyliśmy w pieniek i złamało się zawieszenie prawego przedniego koła. Jutro pojedziemy dalej, jednak z 20-minutową karą. Mamy dużego pecha, ale w mistrzostwach nadal wszystko jest możliwe."

Reklama

Jari-Matti Latvala był najszybszy na OS 4. Dzięki pechowi Loeba młody Fin awansował na drugą pozycję tuż za Hirvonena. W świetle niepowodzenia Francuza prawdopodobnie zmieni się strategia zespołu Citroëna. Być może kierownictwo ekipy z Wersalu nakaże swojemu drugiemu kierowcy, Daniemu Sordo zwolnić, aby za wszelką cenę wywieźć z Mikołajek punkty do klasyfikacji producentów.

Początkowo bardzo dobrze radził sobie Evgeny Novikov, który na OS 3 zanotował czwarty czas. Na kolejnej próbie w samochodzie Rosjanina uszkodzeniu uległ jednak amortyzator i 18-letni zawodnik spadł na 9. miejsce.

Rewelacją pierwszej piątkowej pętli z pewnością jest Andreas Mikkelsen. Norweski kierowca Skody Fabia WRC awansował na 4. pozycję spychając o jedno miejsce niżej swojego rodaka, Pettera Solberga.

Rajd Polski - wyniki po OS 4:

Reklama

1. Mikko Hirvonen (FIN)/Jarmo Lehtinen (FIN) Ford Focus RS 32m 19.5s

2. Jari-Matti Latvala (FIN)/Miikka Anttila (FIN) Ford Focus RS 32m 21.9s

3. Dani Sordo (E)/Marc Marti (E) Citroën C4 32m 34.2s

4. Andreas Mikkelsen (N)/Ola Floene (N) Skoda Fabia WRC 32m 53.6s

5. Petter Solberg (N)/Philip Mills (GB) Citroën Xsara 32m 59.5s

6. Sébastien Ogier (F)/Julien Ingrassia (F) Citroën C4 33m 11.1s

7. Henning Solberg (N)/Cato Menkerud (N) Ford Focus RS 33m 13.4s

8. Matthew Wilson (GB)/Scott Martin (GB) Ford Focus RS 33m 18.1s

9. Evgeny Novikov (RUS)/Dale Moscatt (AUS) 33m 18.5s

10. Conrad Rautenbach (ZW)/Dale Moscatt (AUS) Citroën C4 33m 34.6s