Nowy Peugeot 5008 to konkurent opla zafiry, citroena C4 picasso, renault scenic i innych. Od początku do końca mierzy 4,53 m i jest wysoki na 1,64 m. Szeroka przednia szyba (1,70 m²) przedłużona jest dużym szklanym panoramicznym dachem (1,69 m²), jednym z największych w gamie Peugeot. Po dodaniu szyb bocznych, szyby za tylnymi drzwiami i szyby tylnej, przeszklona powierzchnia ma aż 5,77 m²! W tak oszklonym wnętrzu musi być jasno i przyjemnie…

>>>Zobacz, w którym aucie złamiesz kark

Reklama

5008 na pokład zabierze od 5 do 7 osób. Producent obiecuje przestronność i wygodę. Drugi rząd składa się z trzech jednakowych foteli - można je oddzielnie przesuwać na długość 13 cm. Kiedy siedzenia są schowane w podłodze wtedy powstaje kompletnie płaska ładownia, która "pod dach" pomieści 2506 litrów. Minimalna wielkość kufra to 758 l. Z przewożeniem długich przedmiotów także sobie poradzi - konfiguracji wszystkie fotele złożone, a fotel pasażera złożony w "stolik" wnętrze osiąga 2,76 m. Schowki rozplanowano wszędzie, czyli tu i tam…

Wyposażenie? Na bogato… Pierwszym z listy "umilaczy" jest czytnik Head Up (Head Up Display), czyli urządzenie zapożyczone z cockpitów samolotów myśliwskich. Wyświetla podstawowe dla bezpiecznego prowadzenia samochodu informacje (prędkość, ogranicznik/regulator prędkości i Alert Bezpiecznej Odległości). Kierowca widzi te dane tak, jakby znajdowały się z przodu pojazdu, na poziomie pokrywy silnika.

Kolejny gadżet to Alert Bezpiecznej Odległości - radar umieszczony z przodu mierzy w sekundach czas dzielący 5008 od pojazdu poprzedzającego i przekazuje informację na wyświetlaczu na wprost oczu. System zalarmuje kierowcę, jeśli jedzie on za blisko.

>>>Citroen DS powraca i zdradza sekret!

Snow Motion to układ antypoślizgowy, który umożliwi kierowcy ruszanie z miejsca i dalszą jazdę na oblodzonych lub zaśnieżonych drogach.





Poza tymi dobrodziejstwami wyposażenie to jeszcze seryjne ESP, 6 poduszek powietrznych, elektryczny automatyczny hamulec postojowy z funkcją pomocy przy ruszaniu na wzniesieniu, czujniki zapięcia pasów na wszystkich miejscach, czujnik niskiego ciśnienia w oponach.

Na początek przed kierowcami Peugeot stawia sześć silników do wyboru. Dwie benzynowe jednostki to 1.6/120 KM i 1.6 Turbo/156 KM. Gama turbodiesli HDi - 1.6/110 KM (śr. spalanie - 5,4l/100 km), 1.6/110 KM (5,2 l/100 km) 2.0/150 KM( 5,8 l/100 km) i najmocniejszy w całej palecie - 2.0/163 KM (6,8 l/100 km).

Peugeot 5008 zadebiutuje podczas wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie. Początek sprzedaży - jesień 2009 r.