Alfa Romeo Mi.To GTA dostanie 230-konny turbobenzynowy silnik 1.8. W opanowaniu szalonej maszynerii pomoże samoblokujący mechanizm różnicowy Q2 ukryty między przednimi kołami. To właśnie dzięki niemu mała Włoszka będzie mistrzynią najróżniejszej maści serpentyn - ciasnych, szerokich, w górę i w dół…

Jakim cudem? Układ Q2 zmniejszy podsterowność auta, poprawi stabilność prowadzenia i pozwoli mocniej wcisnąć gaz przy wyjściu z zakrętu. Słowem tam gdzie inne zwykłe auto skończy w rowie, Alfa pojedzie jak przyklejona i w dodatku bez szemrania przyspieszy…

Reklama

Konkurentem Mi.To GTA będzie szalony Mini John Cooper Works. Za Alfą przemawia moc większa o ponad 30 KM, jej sprzedaż ruszy latem. Cena? Ściśle tajna.

Ale to nie wszystko, co Alfa Romeo szykuje dla swoich wyznawców. Jesienią pojawi się następca 147, czyli 149 (nazwa nie jest jeszcze robocza). Piękność w stylu Mi.To i 8C competizione prawdopodobnie odkryje wdzięki w czasie październikowego salonu samochodowego we Frankfurcie.