Inne
Inne
Inne
Inne
Reklama

Japoński producent postanowił wszystkim swoim autom dać jednakowy przód. Zaczęło się od lancera, potem identyczny ryjek dostał mały colt. Teraz przyszła kolej na outlandera...

Polska jest pierwszym krajem Starego Kontynentu, w którym zadebiutuje nowy outlander - wszystko przez największą popularność w klasie SUV. Od początku samochód schodził co do sztuki, a kolejka po nowe auta nie miała końca - sprzedaż rosła nieprzerwanie z miesiąca na miesiąc od kwietnia 2007 roku do października 2009.

>>>Lancer Ralliart - pieprz czy tabasco?

Jak obliczył instytut Samar - od stycznia do października 2009 roku sprzedano 2394 sztuk outlandera (prawie 12 proc. wszystkich pojazdów z tego segmentu). Dla porównania toyota RAV4 skusiła tylko 1198 osób, zaś dziesiąty w zestawieniu Nissan X-Trail to 564 sprzedanych aut.

Na początek Mitsubishi stawia przed nami nowe wcielenie outlandera z wysokoprężnym, 140-konnym silnikiem 2.0 DID (310 Nm) i 6-biegową manualną skrzynią biegów (cena od niecałych 103 tys. zł, zaś wersje Intense Plus i Instyle posiadają homologację ciężarową - odliczenie 22 proc. podatku VAT).

Ale już w pierwszym kwartale 2010 roku dołączą kolejne wersje - z nową benzynową 2-litrową jednostką (147 KM/199 Nm), napędem na przód i 5-biegową manualną skrzynią biegów oraz 6-biegową CVT, z benzynowym silnikiem 2.4/170 KM (232 Nm) z przekładnią CVT oraz z turbodieslem 2.2 DID/156 KM (380 Nm) i dwusprzęgłową skrzynią biegów TC-SST - tak, tak tą która rozpędza ogniste evo najnowszej generacji.

>>>Mitsubishi na prąd elektryzuje Polaków!

Odrzutowy outlander ma ciszej pruć przez powietrze - lepsza aerodynamika karoserii to niższe spalanie, mniej hałasu i stabilniejsze prowadzenie. Wnętrze - po staremu pojemne i funkcjonalne, ale wykończone o wiele bardziej luksusowo niż w poprzedniku, zaś tablica przyrządów wyświetla komunikaty na kolorowo.

Gadżety? Do wyboru, do koloru - biksenonowe reflektory doświetlające zakręty, system wspomagania ruszania pod górkę, sprawniejszy system pełnej kontroli pojazdu ETACS (Electronic Total Automobile Control System) i coś na deser - głośniejsze audio Rockford Fosgate (z 650 W do 710 W). A to tylko wierzchołek góry dodatków...

>>>Oto najważniejszy samochód z Japonii