Oto najlepsze silniki świata w 2015 roku! Który samochód wybrać? Zobacz raport
1 Nagroda "International Engine of the Year Award" należy do najbardziej prestiżowych wyróżnień w branży motoryzacyjnej - jest przyznawana od 1999 roku. Przed wyłonieniem zwycięzcy 65 ekspertów sprawdzało silniki pod kątem ich osiągów, kultury pracy i ekonomii spalania. Wyniki? - Od 2012 roku w międzynarodowym konkursie na najlepszy silnik zwyciężał trzycylindrowy silnik Forda o pojemności 1 l. W ostatnich latach ekologia zapewniała największy postęp w rozwoju silników. Mniejsze opory pracy, inteligentne turbo o niewielkiej inercji, wysoka moc z litra pojemności, systematyczne obniżanie spalania i emisji szkodliwych substancji tworzyły innowacyjne konstrukcje, które dominowały w konkursie International Engine of the Year. Niestety wszystkie te zmiany zabijały emocje w samochodach, czemu towarzyszył naturalny opór wśród fanów motoryzacji. W tym roku zwyciężył układ napędowy, który jest w stanie pogodzić emocje z ekologią. Dlatego bez dwóch zdań nowemu BMW i8 należy się tytuł Międzynarodowego Silnika Roku 2015. Nawet zdecydowani przeciwnicy hybrydowych technologii po przejażdżce i8 docenią genialną pracę inżynierów BMW - mówi dziennik.pl Szczepan Mroczek, juror International Engine of the Year i dziennikarz polskiej edycji magazynu Top Gear. - Na drugim (Ford, 1,0 turbo) i trzecim (PSA 1,2 l turbo) miejscu znalazły się klasyczne silniki reprezentujące filozofię downsizingu. Ale bardzo cieszy wysokie 4 miejsce, jakie wywalczyło klasyczne wolnossące V8 w wydaniu Ferrari, silnik który napędza model 458 Speciale. Mimo upływu lat nikt nie wymyślił dla fanów sportowej jazdy nic lepszego. To właśnie taka konstrukcja wciąż gwarantuje najwięcej przyjemności z jazdy - komentuje Mroczek.
Ford / Tim Bishop
2 - W poszczególnych kategoriach pojemnościowych widać niezagrożoną dominację silników turbo. To technologia, która pozwala połączyć dwie natury w jednym silniku. Z jednej strony kiedy oszczędnie obchodzimy się z gazem możemy ograniczyć spalanie, a z drugiej mamy do dyspozycji dynamiczny silnik. Poza tym nowoczesna technologia turbo odrodziła jednostki benzynowe, które obecnie wyraźnie dominują nad silnikami Diesla - mówi nam Szczepan Mroczek, juror International Engine of the Year i dziennikarz polskiej edycji magazynu Top Gear. - Niedosyt pozostawia najnowsze wydanie BMW M3/M4. Zwykle silniki tego zwykle modelu zbierały liczne trofea, a nie w tym roku. Turbodoładowane R6 BMW M3/M4 nie pobiło konkurencji w kategorii Sportowych Silników. Nie zmienia to faktu, że po raz kolejny BMW odnosi ogromny sukces. Bawarska marka wciąż dominuje w konkursie na Międzynarodowy Silnik Roku i od 1999 roku zwyciężyła już 58 razy, pokonując VW (33 razy) i Toyotę (22 razy) - mówi ekspert. OTO WYNIKI W POSZCZEGÓLNYCH KATEGORIACH POJEMNOŚCIOWYCH:Opracowany przez inżynierów Forda silnik benzynowy 1,0 l EcoBoost już czwarty raz z rzędu zdobył wyróżnienie dla "Najlepszego silnika poniżej 1,0 litra". Przypominamy, że w 2014 roku konstrukcja fordowska trzeci raz z rzędu została okrzyknięta "Międzynarodowym Silnikiem Roku", natomiast w roku 2012 jednostka zdobyła wyróżnienie dla "Najlepszego Nowego Silnika".
dziennik.pl
3 Ford, we współpracy z inżynierami z Schaeffler Group, testuje nowe, dwumasowe koło zamachowe, które umożliwia odłączanie cylindrów w większym zakresie prędkości i obciążeń silnika przy jednoczesnym ograniczeniu hałasu, wibracji i drgań wewnętrznych. Producent twierdzi, że testy drogowe prowadzone w centrum badawczym Forda w niemieckim Akwizgranie z wykorzystaniem prototypu dowiodły, iż możliwe jest dalsze zwiększenie wydajności nawet o 6 proc. Silnik EcoBoost 1,0 litra, dostępny w wersjach o mocy 100, 125 i 140 KM, jest produkowany w europejskich fabrykach Forda w Kolonii w Niemczech i w miejscowości Krajowa w Rumunii. Jednostka jest obecnie oferowana w 72 państwach na całym świecie.
Ford
4 Wśród jednostek napędowych w kategorii pojemności skokowej od 1,0 do 1,4 litra najlepszy okazał się motor 1,2 l znany z modeli Citroena i Peugeota. Można go mieć w takich autach jak: peugeot 208, 308, citroen C3, DS3, C3 Picasso, C4 Cactus, C4, DS4.
dziennik.pl
5 W kategorii silników między 1,4 a 1,8 l jury plebiscytu uznało, że najlepszą konstrukcją jest napęd BMW i8. Układ składa się z trzycylindrowej jednostki benzynowej 1.5 o mocy 231 KM, wspomaganej motorem elektrycznym (131 KM).
Newspress
6 W opinii jury dwulitrowy doładowany czterocylindrowy benzynowy silnik Mercedes AMG o mocy 360 KM w klasie między 1,8 a 2,0 l jest najlepszy.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
7 Jury kapituły "International Engine of the Year" za najlepsze "mechaniczne serce" w przedziale pojemnościowym między 2,0 a 2,5 l uznało 2,5-litrową, rzędową, pięciocylindrową, turbodoładowaną jednostkę. W ten sposób, motor 2,5 TFSI zwyciężył w swej klasie już szósty raz. "Niezawodna jakość Audi i doskonałe zestrojenie sprawiają, że dzięki temu silnikowi czuje się prawdziwą radość z jazdy. Żaden stworzony przez człowieka dźwięk nie mógłby zastąpić emocjonalnego brzmienia tej wspaniałej pięciocylindrowej, rzędowej jednostki" - czytamy w uzasadnieniu werdyktu. Audi zwyciężyło w plebiscycie "International Engine of the Year" już po raz jedenasty. W latach 2005- 2009, pięć razy z rzędu, tytuł ten zdobywał inny silnik koncernu z Ingolstadt: 2.0 TFSI w kategorii od 1,8 do 2 litrów.
Audi
8 W nowym audi RS 3 Sportback, turbodoładowana jednostka napędowa 2.5 TFSI z bezpośrednim wtryskiem ma moc 367 KM. Dzięki niej, RS 3 Sportback jest najmocniejszym wśród kompaktowych samochodów klasy premium. Jej maksymalny moment obrotowy 465 Nm, dostępny jest już przy 1625 obr./min i pozostaje niezmienny aż do 5550 obr./min. Do przyspieszenia od 0 do 100 km/h wystarcza jej 4,3 sekundy. Prędkość maksymalna to 280 km/h.
Audi
9 W audi RS Q3, pięciocylindrowy silnik 2.5 TFSI rozwija moc 340 KM i osiąga moment obrotowy 450 Nm. Samochód od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,8 sekundy, a jego maksymalna, ograniczona elektronicznie prędkość, wynosi 250 km/h.
Audi
10 Zdaniem jury trzylitrowy benzynowy silnik biturbo BMW w klasie między 2,5 a 3,0 l jest najlepszy. Jednostka, która produkuje ponad 430 KM napędza BMW M3 i M4.
BMW / www.tomkirkpatrick.dewww.danielkraus.de
11 Zdaniem jury trzylitrowy benzynowy silnik biturbo BMW w klasie między 2,5 a 3,0 l jest najlepszy. Jednostka, która produkuje ponad 430 KM napędza BMW M3 i M4.
BMW / www.tomkirkpatrick.dewww.danielkraus.de
12 W przedziale pojemności między 3,0 a 4,0 l najlepszym silnikiem jest skonstruowany przez inżynierów McLarena motor 3.8 V8
Media
13 W kategorii powyżej 4 litrów za najlepszą uznano konstrukcję Ferrari - 4,5 litrowy silnik V8, który napędza 458 Speciale.
Newspress / Max Earey
14 Za najlepszą jednostkę o sportowych osiągach uznano dzieło inżynierów ze stajni Ferrari, czyli 4,5-litrowe V8 stosowane m.in. w 458 Speciale.
Ferrari / Luc Lacey
15 W kategorii "zielony silnik" zwyciężył napęd elektryczny skonstruowany przez Teslę.
Media
16 Wreszcie wielki wygrany, czyli BMW. Niemiecka marka zdetronizowała Forda, który przez trzy lata zajmował tron przeznaczony dla konstruktorów najlepszego silnika świata. Napęd zamontowany pod skorupą BMW i8 zdobył tytuł "International Engine of the Year 2015". Rozwiązanie wygrało nie tylko klasyfikację ogólną, ale także kategorię silników między 1,4 a 1,8 l oraz tryumfowało jako najlepszy nowy silnik. Co potrafi bawarski wynalazek?
BMW / UWE FISCHER
17 Karoseria hybrydowego BMW i8 skrywa układ złożony z trzycylindrowej jednostki benzynowej 1.5 o mocy 231 KM, wspomaganej motorem elektrycznym (131 KM). Auto potrafi przyspieszyć do setki w 4,4 s, co oznacza, że jest szybsze od… porsche 911 carrera.
BMW
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję