Tak wygląda i jeździ NOWA syrenka z AMZ Kutno! Na rynku już za rok? ZDJĘCIA
1 Andrzej Stasiak wspomina, że na początku powstał pierwszy jeżdżący prototyp, który w całości (płyta podłogowa oraz karoseria z aluminium i kompozytu) został zaprojektowany i wyprodukowany w Kutnie...
AMZ Kutno / Picasa
2 W tej chwili prace są mocno zaawansowane - rozwijana jest trzydrzwiowa wersja, która w jak największym stopniu ma przypominać protoplastę. Nieoficjalnie znamy już nawet szczegóły dotyczące parametrów auta. Benzynowy silnik o pojemności 1,4 litra i o mocy ok. 90 KM (115 Nm) ma rozpędzać auto do setki w 12,5 sekundy. Prędkość maksymalna to ok. 176 km/h, a średnie spalanie konstruktorzy obiecują na poziomie 5,5 l/100 km.
AMZ Kutno
3 Wiadomo, że w prototypowym aucie zastosowano silnik amerykańskiego koncernu General Motors. A obecnie trwają negocjacje dotyczące wyboru dostawcy jednostek napędowych na potrzeby produkcji seryjnej.
AMZ Kutno / Picasa
4 - Mam nadzieję, że pierwsza seria pojazdów opuści fabrykę w połowie przyszłego roku - zdradza w rozmowie z dziennik.pl Stasiak. I dodaje, że rok 2015 to czas testów i badań homologacyjnych. Jak na razie powstało pięć jeżdżących prototypów. W założeniu konstruktorów, czterometrowy samochód pod względem wyposażenia ma nie odstawać od konkurencji.
AMZ Kutno
5 - Mam nadzieję, że pierwsza seria informacyjna opuści fabrykę AMZ-Kutno w połowie 2016 roku. Początkowo z taśmy ma zjeżdżać 300-500 sztuk rocznie - deklaruje nam Stasiak. W chwili uzyskania przez pojazd z Kutna niezbędnych dokumentów homologacyjnych zostanie powołana spółka, która zajmę się produkcją "syrenki".
AMZ Kutno
6
AMZ Kutno / Picasa
7
AMZ Kutno
8
AMZ Kutno
9
AMZ Kutno
10
AMZ Kutno
11
AMZ Kutno
12
AMZ Kutno
13
AMZ Kutno
14
AMZ Kutno
15
AMZ Kutno
16
AMZ Kutno
17
AMZ Kutno
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję