Tak wygląda i jeździ NOWA syrenka z AMZ Kutno! Na rynku już za rok? ZDJĘCIA
1 Andrzej Stasiak wspomina, że na początku powstał pierwszy jeżdżący prototyp, który w całości (płyta podłogowa oraz karoseria z aluminium i kompozytu) został zaprojektowany i wyprodukowany w Kutnie...
AMZ Kutno / Picasa
2 W tej chwili prace są mocno zaawansowane - rozwijana jest trzydrzwiowa wersja, która w jak największym stopniu ma przypominać protoplastę. Nieoficjalnie znamy już nawet szczegóły dotyczące parametrów auta. Benzynowy silnik o pojemności 1,4 litra i o mocy ok. 90 KM (115 Nm) ma rozpędzać auto do setki w 12,5 sekundy. Prędkość maksymalna to ok. 176 km/h, a średnie spalanie konstruktorzy obiecują na poziomie 5,5 l/100 km.
AMZ Kutno
3 Wiadomo, że w prototypowym aucie zastosowano silnik amerykańskiego koncernu General Motors. A obecnie trwają negocjacje dotyczące wyboru dostawcy jednostek napędowych na potrzeby produkcji seryjnej.
AMZ Kutno / Picasa
4 - Mam nadzieję, że pierwsza seria pojazdów opuści fabrykę w połowie przyszłego roku - zdradza w rozmowie z dziennik.pl Stasiak. I dodaje, że rok 2015 to czas testów i badań homologacyjnych. Jak na razie powstało pięć jeżdżących prototypów. W założeniu konstruktorów, czterometrowy samochód pod względem wyposażenia ma nie odstawać od konkurencji.
AMZ Kutno
5 - Mam nadzieję, że pierwsza seria informacyjna opuści fabrykę AMZ-Kutno w połowie 2016 roku. Początkowo z taśmy ma zjeżdżać 300-500 sztuk rocznie - deklaruje nam Stasiak. W chwili uzyskania przez pojazd z Kutna niezbędnych dokumentów homologacyjnych zostanie powołana spółka, która zajmę się produkcją "syrenki".
AMZ Kutno
6
AMZ Kutno / Picasa
7
AMZ Kutno
8
AMZ Kutno
9
AMZ Kutno
10
AMZ Kutno
11
AMZ Kutno
12
AMZ Kutno
13
AMZ Kutno
14
AMZ Kutno
15
AMZ Kutno
16
AMZ Kutno
17
AMZ Kutno
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję