Amerykanie i Niemcy inwestują w Polsce miliardy! Zobacz, co nowego wyprodukują
1 Mary Barra, dyrektor generalny General Motors dodatkowe inwestycje na dużą skalę. Szefowa GM potwierdziła m.in., że amerykański koncern zainwestuje w fabrykę w Tychach. Wartość inwestycji w fabrykę działającą na terenie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej wyniesie 250 milionów euro (ponad miliard zł). Polski zakład zajmie się produkcją zupełnie nowej rodziny czterocylindrowych silników wysokoprężnych o pojemności 1.6 l. To największa inwestycja w historii fabryki w Tychach - jej zakres obejmie budowę nowych obiektów i instalację nowej technologii produkcyjnej. Maksymalna łączna moc produkcyjna zakładu wyniesie 200 tys. jednostek rocznie. Dzięki inwestycji możliwe będzie przekształcenie dotychczasowego procesu montażu w zakładzie w pełny proces produkcji. Budowa i instalacja nowego wyposażenia potrwa do 2016 r. Taśmy produkcyjne ruszą w 2017 roku.
Opel
2 W styczniu 2015 roku Amerykanie w czasie salonu samochodowego w Detroit ogłosili, że śląska fabryka tego giganta dostała nowe zlecenie. Zakład w Gliwicach zajmie się produkcją dla luksusowej marki Buick należącej do General Motors.
Buick / Steve Fecht
3 W czasie salonu samochodowego w Detroit zadebiutował nowy buick cascada, który na potrzeby kierowców po drugiej stronie świata wyprodukuje fabryka w Gliwicach. Kabriolet, który trafi na rynek północnoamerykański to bliźniacza konstrukcja do opla cascada wytwarzanego od samego początku w śląskim zakładzie.
Buick / John Roe
4 Produkowany w Gliwicach buick cascada będzie wysyłany do USA tylko w jednej wersji silnikowej. Pod maskę trafi doładowana jednostka 1.6 Turbo, która wyprodukuje 200 KM mocy i 300 Nm momentu obrotowego. Mechaniczne serce zostanie połączone z sześciobiegową przekładnią automatyczną.
Buick
5 Amerykański General Motors rozpocznie eksport swoich samochodów do Australii i Nowej Zelandii. Lwią cześć modeli na potrzeby kierowców po drugiej stronie świata wyprodukuje fabryka w Gliwicach - taśmy ruszą w drugiej połowie 2015 roku. Na liście nowych aut ze znaczkiem nowej marki znajdą się astra GTC i supersportowa astra VXR, znana jako opel astra OPC, a także kabriolet cascada. Samochody na etapie produkcji w Gliwicach będą przystosowane do ruchu lewostronnego.
Holden
6 Przypominamy, że w październiku 2014 roku GM obwieścił, że opel astra piątej generacji od 2015 roku będzie produkowany w fabryce w Gliwicach.Nakłady związane z nową inwestycją mają zamknąć się kwotą 0,5 mld zł (ok. 95 mln euro). Nowa generacja astry będzie koniem pociągowym produkcji Opla w Polsce. Wiadomo, że plany zakładają wyprodukowanie jeszcze większej ilości samochodów niż w 2014 roku. Naturalnie można domyślić się, że ewentualny wzrost będzie zależał od popytu na rynkach zagranicznych.Styczniowe wieści są bardzo optymistyczne dla Opla - zarówno pod względem produkcji w Gliwicach, jaki sprzedaży w Polsce...
dziennik.pl
7 W styczniu 2015 r. zakład Opla w Gliwicach wyprodukował ponad 12,3 tys. aut, o ponad 44 proc. więcej niż w 2013 - to największy wzrost wśród trzech fabryk samochodów zlokalizowanych w Polsce. Fiat Auto Poland wyprodukował o 8 proc. więcej aut (ponad 29 tys.), a Volkswagen Poznań o przeszło 10 proc. (14 tys. sztuk). Do tak poważnego skoku przyczyniło się przeniesienie na początku tego roku z fabryki w Russelsheim w Niemczech do Gliwic produkcji pięciodrzwiowej astry IV - tylko w styczniu wyprodukowano ponad 8 tys. sztuk tego modelu (styczeń 2013 – 3132 egzemplarze). W związku z przejęciem uruchomiono w śląskiej fabryce trzecią zmianę (wzrost zatrudnienia ok. 800 osób do 4,3 pracowników). Jeśli chodzi o sprzedaż, to Opel rozpoczął nowy rok na polskim rynku bardzo mocnym akcentem. Z najnowszych danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w styczniu 2015 roku kierowcy w Polsce zarejestrowali 2986 szt. modeli osobowych i dostawczych Opla, to oznacza 31,5 proc. lepszy wynik w porwaniu do 2013 roku, i jednocześnie najlepszy styczeń od 2008 roku. To również największy wzrost sprzedaży wśród producentów mających zakład produkcyjny w Polsce.
Opel
8 Świetne styczniowe wyniki sprzedaży Opla powodują, że z optymizmem patrzymy na rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce w 2015 roku. Opel ustawił sobie bardzo wysoko poprzeczkę, jako lider wzrostów wśród głównych graczy na polskim rynku w 2014 roku. Tym bardziej cieszy tak wysoki wzrost sprzedaży w styczniu. To najlepsze rozpoczęcie roku jakiego mogliśmy oczekiwać. - powiedział Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland. Niemiecka marka jest na czwartej lokacie pod względem popularności - zwiększyła udział w rynku o ponad 2 proc. do przeszło 9 proc. Dla porównania styczniowa sprzedaż Volkswagena i Fiata nad Wisłą spadła o odpowiednio ok. 12 proc. i ok. 20 proc. Ludzie z Volkswagena nie składają broni - przed chwilą ujawnili nowy model samochodu, który będzie produkowany wyłącznie w Polsce...
dziennik.pl
9 W Poznaniu Volkswagen odsłonił nową generację volkswagena caddy - to już czwarte wcielenie tego auta. Co ważne niemiecki koncern samochodowy po raz pierwszy w historii zorganizował w Polsce światową premierę nowego modelu. Volkswagen caddy nowej generacji będzie produkowany tylko i wyłącznie w fabryce w Poznaniu, skąd auta będą wysyłane na cały świat - powiedział w rozmowie z dziennik.pl Tomasz Tonder, kierownik do spraw PR marki Volkswagen w Polsce. Podobnie jak poprzednik, nowy samochód będzie dostępny jako osobowy van dla rodzin oraz jako dostawcza furgonetka. Kiedy ruszą taśmy?
Volkswagen
10 Przypominamy, że wielkopolski zakład produkuje poprzednią generację caddy od jesieni 2003 roku - w Poznaniu, w ciągu 11 lat powstało już ponad 1,5 mln sztuk tego auta. Tylko w 2014 wyprodukowano tam 170 tys. sztuk. Taśmy z nowym modelem ruszą już w maju 2015 roku.Nowy volkswagen caddy to ostrzejsze kształty karoserii. Samochód zachował formę poprzednika, jednak widać w jego stylu nawiązania do golfa VII czy nowego passata. Na świat patrzy przez modne i duże reflektory.
Volkswagen
11 Kabina nowego volkswagena caddy to popis niemieckiej praktyczności - sprawia wrażenie solidnej. Nie ma tu miejsca na wydumane rozwiązania - jest czytelnie, już na pierwszy rzut oka wiadomo do czego służą poszczególne przyciski i pokrętła. Odrobiny polotu dodają dekoracyjne panele, w które wkomponowano otwory nawiewu powietrza.Przy kompletnie złożonym drugim rzędzie siedzeń w pięcioosobowym caddy bagażnik pomieści do 2850 litrów pakunków aż po dach. Po wyciągnięciu drugiego rzędu foteli nowy VW zmieści 3030 litrów. Dla poprawy widoczności pasażerowie w tylnej części podróżują wyżej tak, jakby siedzieli w kinie. Silniki?
Volkswagen
12 Nowy caddy i silniki? Volkswagen stawia przed kierowcami do wyboru czerty jednostki wysokoprężne TDI i trzy turbobenzynowe TSI. Każda konstrukcja spełnia normy emisji spalin Euro 6. Producent przewidział też napęd na cztery koła. Moc? Wśród czterech jednostek TDI rolę podstawowej pełni czterocylindrowy silnik o pojemności dwóch litrów, który jest dostępny w różnych wersjach mocy - od 75 KM do 150 KM. W opinii inżynierów najmniej oleju napędowego zużywa skonstruowany specjalnie na potrzeby miejskiego transportu dostawczy volkswagen caddy BlueMotion.
Volkswagen
13 Najoszczędniejszym caddy będzie model BlueMotion, który na 100 km zużyje ledwie 4 litry oleju napędowego - powiedział dziennik.pl Tomasz Tonder, kierownik do spraw PR marki Volkswagen w Polsce. Nowy 1.4-I-TGI, następca popularnego caddy EcoFuel, zużywa jedynie 4,1 kg gazu ziemnego na 100 km. Dzięki downsizingowi i turbosprężarce uzyskuje on większą moc niż poprzednik, zużywając przy tym do 28 proc. mniej paliwa. - dodał Tonder.W ofercie znajdą się także trzy silniki benzynowe, od czterocylindrowego 1.2 TSI o mocy 84 KM, poprzez trzycylindrowego 1.0 TSI uzyskującego 102 KM, po czterocylindrowego 1.4 TSI generującego 125 KM. Najtańszy nowy volkswagen caddy (dostawczak) w Niemczech kosztuje od 14 785 euro netto (ponad 62 tys. zł). Od ok. 18 tys. euro brutto (po przeliczeniu - ok. 75 tys. zł) trzeba zapłacić za osobową odmianę conceptline, zastępująca dotychczasową podstawową startline. W obu przypadkach mowa o aucie napędzanym silnikiem 1.2 TSI/84 KM. Co ciekawe, w Niemczech model caddy jest numerem jeden z niemal 43 proc. udziałem w rynku; nawet w Australii caddy jest liderem rynku. W Polsce cenniki zostaną opublikowane w kwietniu, wtedy też dilerzy rozpoczną przyjmowanie zamówień. W trzecim kwartale 2015 roku nowy volkswagen caddy trafi do polskich salonów. Jednak to nie koniec nowych działań Volkswagena w Polsce - koncern już buduje nową fabrykę, która wyprodukuje nowy i jeszcze większy samochód...
Volkswagen
14 Volkswagen w Białężycach koło Wrześni buduje nową fabrykę, która zajmie się produkcją nowej generacji modelu crafter. Powstający właśnie zakład, stanie się obok VW Poznań drugim miejscem produkcji użytkowych VW w Polsce. Przypominamy, że Volkswagen Poznań istnieje od dwudziestu lat. Natomiast od dziesięciu lat produkowany jest tutaj volkswagen caddy i transporter T5 skąd trafia na rynki samochodowe na całym świecie. Wartość najnowszej inwestycji niemieckiego koncernu oszacowano na niemal 3,4 mld zł (około 800 mln euro). W skład nowego zakładu wchodzić będzie dział budowy karoserii, lakiernia oraz dział montażu.
Volkswagen
15 Przyszły teren nowej fabryki VW obejmuje 220 ha, co stanowi powierzchnię 300 boisk piłkarskich. Przy pełnym wykorzystaniu możliwości produkcyjnych pracować tu będzie 3000 osób. Dodatkowo w otoczeniu zostaną zlokalizowani polscy i zagraniczni dostawcy, co ma spowodować dalsze zwiększenie zatrudnienia. Volkswagen przewiduje, że możliwości produkcyjne nowej fabryki wyniosą 100 tys. samochodów rocznie. Obecnie na terenie przyszłej fabryki budowlańcy zajmują się umacnianiem gruntów oraz stawianiem słupów konstrukcyjnych hal produkcyjnych. Produkcja powinna ruszyć w drugiej połowie 2016 r.
Volkswagen
16 Niemal 314 tys. nowych samochodów - tyle w 2014 roku wyprodukowała fabryka Fiata w Tychach (Fiat, Abarth i Lancia - 259 431 szt.; reszta ford ka). Tym samym wynik śląskiego zakładu był lepszy niż w 2013, kiedy to z taśmy zjechało 295,7 tys. aut. Co warto podkreślić fabryka zanotowała wzrost produkcji po raz pierwszy od 5 lat. Łączna ilość fiatów 500, abarth'ów 500 i lancii ypsilion, które zjechały taśm śląskiego zakładu w 2014 była większa o 6,3 proc. w stosunku do roku 2013. 99,4 proc. wyprodukowanych w zeszłym roku samochodów marek Fiat, Abarth, Lancia trafiło na rynki 63 krajów świata. Fiat pozostaje na najwyższym stopniu podium jako największy producent samochodów w Polsce. Co nowego włoski producent szykuje na 2015 rok dla fabryki w Tychach?
Fiat / Foto Ireneusz KAZMIERCZAK
17
Fiat
18 Polaris Industries we wrześniu 2014 roku oficjalnie uruchomił nową fabrykę w Opolu. Zakład o powierzchni ponad 32 tys. m kw., jest pierwszym miejscem produkcji pojazdów terenowych tego koncernu poza Ameryką Północną. Pracę w zakładzie miało znaleźć 300 osób, a pierwsze dostawy pojazdów powinny ruszyć w pierwszym kwartale 2015 roku.
Polska Agencja Prasowa / Krzysztof widerski
19 Fabryka w Opolu wyprodukuje około 35 modeli pojazdów terenowych. Z Polski trafią one do sześciu oddziałów firmy i ponad trzydziestu dystrybutorów z regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. W Opolu prowadzone będą także badania i prace projektowe.
Media
20 Fabryka w Opolu, która ma odpowiadać za jedną trzecią sprzedaży poza rynkiem Ameryki Północnej, jest kluczowa dla naszych międzynarodowych planów rozwoju, ponieważ zapewnia terminowe zwiększenie mocy produkcyjnej, a jej lokalizacja stwarza najlepsze warunki do współpracy z klientami w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki - stwierdził Scott Wine, prezes i dyrektor generalny Polaris.
Polska Agencja Prasowa / Krzysztof widerski
21 Amerykański koncern zainwestował w budowę fabryki ok. 100 mln zł. Zakład posiada własny 2,5 kilometrowy tor testowy oraz lakiernię. W 2015 roku planowana jest produkcja 25 tys. pojazdów. Docelowo Polaris chce zatrudnić 500 osób.
Polska Agencja Prasowa / Krzysztof widerski
22 Polskie wojsko do 2018 roku zostanie wyposażone w 910 sztuk jelcza 442.32. Przypominamy, że kontrakt o wartości ponad 670 mln zł na dostawę tych nowych samochodów został podpisany pod koniec listopada 2013. W ramach umowy oprócz pojazdów będą dostarczone m.in. zestawy naprawcze i pakiety szkoleń.
Media
23 Nowa linia produkcyjna w fabryce Jelcz Sp. z o.o. w Jelczu-Laskowicach ruszyła w lipcu 2014 roku. Rocznie ma powstawać ok. 500 sztuk pojazdów. Zakład zatrudnia obecnie 430 osób. Nowe ciężarówki zastąpią w polskiej armii samochody marki Star.
Media
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję