Oto najlepsze silniki świata w 2014 roku! Zobacz NOWY raport
1 Opracowany przez inżynierów Forda silnik benzynowy 1,0 l EcoBoost ponownie zdobył tytuł "Międzynarodowy silnik roku" za rok 2014. Nagroda za najlepsze mechaniczne serce świata już po raz trzeci z rzędu trafia do konstruktorów tej jednostki napędowej. Minęły już trzy lata, a na rynku pojawiło się wiele nowych silników trzycylindrowych, jednak opracowana przez Forda jednostka 1,0 l EcoBoost jest wciąż najlepsza - powiedział Massimo Nascimbene, juror z Włoch. Jak wypadły konkurencyjne silniki? Które jednostki są najlepsze w poszczególnych kategoriach pojemnościowych?
dziennik.pl
2 Turbodoładowany trzycylindrowy 1.0 EcoBoost Forda zdobył 351 pkt., następna w klasyfikacji konstrukcja Ferrari - motor 4,5 V8 dostał 281 punktów. Silnikowi Forda przypadł również tytuł "Najlepszy silnik poniżej 1,0 l" - tu jednostka EcoBoost zmiażdżyła propozycje rywali zdobywając niemal dwa razy więcej punktów niż konstrukcje konkurencji…
Ford / Tom Nowak
3 W kategorii "Najlepszy silnik poniżej 1,0 l" jednostka Forda zmiażdżyła propozycje rywali - 1.0 EcoBoost zdobył 505 punktów. Kolejna w klasyfikacji konstrukcja BMW dostała 261 pkt. Trzecie w kolejności mechaniczne serce Volkswagena zasłużyło na 239 pkt. Przypominamy, że jednostka EcoBoost 1,0 l zadebiutowała w 2012 roku pod maską focusa, a obecnie jest dostępna w dziewięciu innych modelach Forda, takich jak fiesta, B-MAX, EcoSport, C-MAX I Grand C-MAX, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect oraz Transit Courier. Silnik EcoBoost 1,0 l uzupełni również gamę jednostek oferowanych w nowym mondeo w wersji europejskiej, którego premierę zaplanowano na druga połowę 2014 roku - tym samym będzie to najmniejszy silnik wykorzystywany do napędu tak dużego auta rodzinnego.
Ford
4 Silnik 1.0 EcoBoost jest dostępny w wersjach o mocy 100 i 125 KM. Niedawno Ford zaprezentował fiestę Red Edition i Black Edition ze 140-konną odmianą tej jednostki - producent zaznacza, że to najmocniejszy seryjnie produkowanym silnikiem 1,0 l w historii. Tak uzbrojona fiesta przyspieszają od 0 do 100 km/h w 9 sekund, osiągają maksymalną prędkość 201 km/h. W opinii inżynierów średnie spalanie wynosi 4,5 l/100 km.
Ford
5 Jak twierdzą przedstawiciele Forda modele napędzane silnikami 1,0 l EcoBoost stanowią obecnie jedną piątą wszystkich samochodów sprzedawanych przez tego producenta na 20 najważniejszych rynkach europejskich. W pierwszych pięciu miesiącach 2014 roku jednostka 1,0 l EcoBoost cieszyła się największą popularnością w Holandii (38 procent wszystkich zakupionych aut), Danii (37 procent) i Finlandii (33 procent). Z linii produkcyjnych europejskich zakładów Forda w mieście Craiova w Rumunii i w niemieckiej Kolonii co 42 sekundy zjeżdża nowy silnik EcoBoost. Ostatnio firma świętowała wyprodukowanie półmilionowego egzemplarza tej jednostki.
Ford
6 Silnik benzynowy 1.4 TSI Volkswagena otrzymał po raz dziewiąty tytuł "Engine of the Year" w kategorii pojemności skokowej od 1,0 do 1,4 litra.
Volkswagen
7 Silnik 1.4 TSI pracuje m.in. pod maską takich modeli VW jak: golf, tiguan, touran, jetta.
Volkswagen / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
8 W kategorii silników między 1,4 a 1,8 l jury plebiscytu uznało, że najlepszą konstrukcją jest opracowany wspólnie przez BMW i PSA, benzynowy, turbodoładowany motor 1,6 l. To już ósmy rok z rzędu kiedy ta jednostka wygrywa w tej klasie
MINI
9 Doładowany silnik 1.6 ten jest montowany w Mini i niemal wszystkich modelach Citroena i Peugeota
dziennik.pl
10 W opinii jury dwulitrowy doładowany czterocylindrowy benzynowy silnik Mercedes AMG w klasie między 1,8 a 2,0 l jest najlepszy. Konstrukcja niemieckich inżynierów została też uznana za "Najlepszą nową jednostkę"
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
11 Dwulitrowe serce, które pracuje m.in. od maską mercedesa A 45 AMG to aż 360 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego (w przedziale 2250 a 5000 obr./min). Zdaniem speców z Niemiec to najmocniejsza 4-cylindrowa jednostka na świecie, pod względem mocy uzyskanej z jednego litra pojemności - 181 KM - deklasująca nawet najmocniejsze auta sportowe.
Mercedes
12 Jury kapituły "International Engine of the Year" za najlepsze "mechaniczne serce" w przedziale pojemnościowym między 2,0 a 2,5 l uznało 2,5-litrową, rzędową, pięciocylindrową, turbodoładowaną jednostkę. W ten sposób, motor 2,5 TFSI zwyciężył w swej klasie już czwarty raz z rzędu. Technika TFSI przyniosła Audi zwycięstwo w konkursie "International Engine of the Year" po raz dziewiąty z kolei. W latach 2005-2009, tytuł w kategorii silników o pojemności od 1,8 do 2,0 l zdobywała jednostka 2.0 TFSI.
Audi
13 2,5-litrowy silnik TFSI jest montowany m.in. w modelu RS Q3. W tym przypadku jednostka generuje moc 310 KM. Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w 5,2 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.
Audi
14 Zdaniem jury trzylitrowy sześciocylindrowy doładowany benzynowy silnik BMW w klasie między 2,5 a 3,0 l jest najlepszy
BMW
15 W przedziale pojemności między 3,0 a 4,0 l najlepszym silnikiem jest skonstruowany przez inżynierów McLarena motor 3.8 V8
Media / Mike Dodd
16 W kategorii "zielony silnik" zwyciężył napęd elektryczny skonstruowany przez Teslę.
Newspress
17 Za najlepszą jednostkę o sportowych osiągach uznano dzieło inżynierów ze stajni Ferrari, czyli 4,5-litrowe V8 stosowane m.in. w 458 Italia/Spider i 458 Speciale.
Ferrari
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję