Silnik diesla niech się schowa! Nowa moda opętała kierowców
1 Jak sprzedaje się trzycylindrowe turboserce? Mądre głowy z Forda mogą sobie pogratulować pomysłu - kwietniowe wyniki sprzedaży (pierwszy pełny miesiąc sprzedaży focusa z silnikeim 1.0 EcoBoost w Europie) są tego dowodem
Ford / Ford
2 Kierowcy z 19 najważniejszych dla Forda rynków Starego Kontynentu zamówili 4700 sztuk focusów z nowym litrowym silnikiem. To ponad 23 proc. całkowitej sprzedaży tego kompaktowego forda w kwietniu. W Polsce kierowcy odebrali i zamówili już 320 focusów z jednostką 1.0 EcoBoost, co stanowi 10 proc. sprzedaży tego modelu. Zdaniem ludzi z Ford Polska ten silnik wyrasta na prawdziwy przebój
Ford / Ford
3 Kierowcy mają do wyboru wersję 100 KM lub 125 KM...
Inne
4 W mocniejszym wcieleniu po gwałtownym wciśnięciu gazu, podobnie jak w silnikach lotniczych, włączy się funkcja overboost i wtedy moment obrotowy chwilowo wzrośnie z 170 do 200 Nm
Ford / Ford
5 Zdaniem inżynierów ta niewielka jednostka (podobno jej blok mieści się na kartce A4) swoimi osiągami z powodzeniem może konkurować z tradycyjnym silnikiem o pojemności 1,6 l
Ford / Ford
6 Uważają także, że taki potencjał można porównać z wartościami uzyskiwanymi przez nowoczesne silniki Diesla
Ford
7 100-konna wersja potrzebuje 12,5 s na przyspieszenie do 100 km/h. Prędkość maksymalna - 185 km/h. 125-konna odmiana jest szybsza - sprint do "setki" trwa 11,3 s. Rozpędzanie kończy się przy 193 km/h. Spalanie? Średnio 100-konny silnik ma spalać 4,8 l benzyny na 100 km. Wariant o mocy 125 KM zdaniem producenta powinien zadowolić się 5 litrami paliwa na "setkę"
Ford / Ford
8 Najtańszy focus 5d z jednostką 1.0/100 KM to wersja ambiente - auto kosztuje od ok. 63 tys. zł. Mocniejsze 125-konne wcielenie fordowskiego kompaktu to wydatek od 70 300 zł i występuje z lepszym wyposażeniem trend (klimatyzacja w standardzie)
Ford / Ford
9 Sedan jest droższy o 1000 zł a cena kombi jest wyższa o 3000 zł.
Ford / Ford
10 Patrząc na wyniki sprzedaży nic dziwnego, że Ford kuje żelazo póki gorące i wciągu najbliższych trzech lat chce zbudować 800 tysięcy silników EcoBoost o pojemności 1 litra w fabrykach w Rumunii i w Niemczech. Łącznie pojawić się ma w tym czasie 1,3 miliona jednostek EcoBoost o różnych pojemnościach
Ford / Ford
11 Ponadto firma do 2015 roku planuje produkować rocznie 800 tysięcy silników EcoBoost z przeznaczeniem na rynki pozaeuropejskie. W samych Stanach Zjednoczonych jeździ obecnie 180 tysięcy modeli Forda napędzanych tym silnikiem
Ford / Ford
12 Ford zapowiada, że do roku 2015 ponad połowa samochodów oferowanych w jego gamie będzie napędzana silnikami EcoBoost...
Ford / Ford
13 Jak obiecują inżynierowie wszystkie modele cechować ma zużycie paliwa na poziomie auta z silnikiem o niewielkiej pojemności skokowej oraz wysoka moc generowana z reguły przez dużą jednostkę napędową...
Ford
14 Przypominamy, że produkcja 1-litrowych jednostek EcoBoost rozpoczęła się w Rumunii już w listopadzie 2011 roku. Wariant o pojemności 1,6 litra jest produkowany w fabryce w Walii, natomiast wersja 2,0 powstaje w Hiszpanii.
Ford / Ford
15 Silnik EcoBoost zadebiutował w Europie pod koniec 2010 roku w modelach C-MAX, S-MAX, galaxy i mondeo. W 2011 roku pojawił się również pod maską focusa.
Ford / Ford
16 W drugiej połowie 2012 roku do teamu napędzanego litrową jednostką EcoBoost dołączy nowy model ford b-max. Z danych producenta wynika, że b-max z trzycylindrowym silnikiem benzynowym 1.0 EcoBoost o mocy 120 KM będzie potrzebował 4,9 litra paliwa na 100 kilometrów, emitując przy tym 114 g CO2 na kilometr
Inne
17 Zdaniem ludzi z Forda użytkownicy tego auta będą mogli rocznie zaoszczędzić około 340 euro (ok. 1500 zł) w porównaniu z kierowcami, którzy jeżdżą konkurencyjnymi modelami w wersjach benzynowych. B-max został porównywany z trzema rywalami - na celownik trafił opel meriva 1.4 ecoFLEX/120KM (śr. spalanie 5,7 l/100 km), renault grand modus 1.5 dCi eco2/88KM (śr. spalanie 6,0 l/100 km),i citroen C3 picasso 1.6 VTi 120 KM (śr. spalanie 6,4 l/100 km)
Inne
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję