Reklama
Reklama
Reklama

Rekonstrukcja syreny sport. Tak wygląda auto zakazane przez władze

1 maja 2012, 13:33
Tego auta władze PRL nie pozwoliły wyprodukować. Na rozkaz "góry" zniszczono wszystkie plany, części i podzespoły. Na szczęście, dzięki pewnemu pasjonatowi udało się odbudować legendę. Panie i panowie oto syrena sport
Reklama
Reklama
Tematy:
Syrena Sport samochód auto Syrena
Reklama

Komentarze (37)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów .
  • za siatke pomarańczy
    2012-10-08 12:08
    szkoda że nie zniszczyli betonowych mózgów czerwonych tępaków
    0
    zgłoś
  • Daltonista
    2012-06-27 16:28
    Wydaje się ,że ktoś chciał zrobić coś na wzór amerykańskiego z własną inwencją stylistyczną. Te lampy tylne , profil tyłu i dziwnie pokrętny zderzak tworzą kombinację jakąś taką dziwną , półkosmiczną , półretro. Za to kołpaki są niczym górna powłoka obiektu UFO z najdalszych galaktyk. Krążowniki z USA miały się mieć na bacznosci. Moja opinia 3/5.
    0
    zgłoś
  • lutek
    2012-05-11 15:29
    W Polsce za komuny nie dało by rady produkować żadnych lepszych samochodów. Nowy samochód to nowe technologie i żeby go wyprodukować potrzebna by była modernizacja całego przemysłu. nowe plastiki, stopy zużycie deficytowej stali i aluminium,plastiki na bazie deficytowej ropy, węgla który ówczesne rządy wolały sprzedawać za twardą walutę a wyrobiony zysk przedsiębiorstwa zabierało państwo i pokrywało nim straty innych. A u nas permanentny brak wszystkiego i zacofanie technologiczne widoczne nawet dzisiaj.Polska nie była w stanie rozwijać nowoczesnego przemysłu w tych czasach gdy brakowało dosłownie wszystkiego.
    0
    zgłoś
  • jacóś
    2012-05-08 11:39
    Najlepszy dowcip tygodnia brzmi:POLSKI PRZEMYSŁ SAMOCHODOWY ! Można się ześmiać ze śmiechu.
    0
    zgłoś
  • mim
    2012-05-05 12:38
    a pamiętacie jak facet z Poznania lub Łodzi z Malucha wymienił karoserię i powstał PLASTUŚ typu sportowego zrobił dwa i podobno je za rejestrował. jak sie nie mylę to w latach 80-te
    0
    zgłoś
  • Nick
    2012-05-05 11:41
    Do Aramis. Chyba nie kumasz o co chodzi. Tu chodzi o pokazanie jakim ustrojem byla komuna w Polsce. W PRLu wiele rzeczy nie mialo racji bytu. Nie bylo papieru toaletowego - bo tylek mozna przecierz wytrzec gazeta! Nie bylo aut, bo zdaniem komuchow robol moze wyjechac na grzyby autobusem zakladowym. W ten sposob zadne auto nie mialo racji bytu.
    0
    zgłoś
  • Zenon
    2012-05-05 09:02
    Najlepsze są te kołpaki, modne pod koniec lat 80-tych XX wieku wśród posiadaczy Polonezów i FSO 1500:-). Fakt, że pan Mazur poddał je wiejskiemu tunningowi.
    0
    zgłoś
  • aramis
    2012-05-04 16:38
    Do Krakus
    Rzeczywiście masz rację. Dziennikarze poiszą bzdury. I wiele hałasu o nic !
    Poza tym w 1978 roku już uruchamiano produkcję Polneza a to auto to był ćwiczebny prototyp. Poza tym jeśli przyjrzeć się zdjęciom syrena sport byla wyposażona w silnik typu Boxer. Na produkcję takiego silnika w FSO nie było nigdy żadbnych szans. Pracowałem w FSO kilkanaście lat, znałem wielu konstruktorów z OBR, choć pracowałem w dziale technologa. W FSO wszystkie produkowane tam silniki były licencyjne ! A poza tym 2 osobowy samochód w PRL nie miał racji bytu.
    0
    zgłoś
  • Konrad Wallenrod
    2012-05-03 14:35
    Ciekawa jest historia nazwania tego samochodu jako Syrena.Samochod byl napedzany dwusuwowym dwucylindrowym silnikiem zapozyczonym od pompy strazackiej.I wielu Polakow kojarzy sobie nazwe samochodu z Syrena Warszawska ,a to byla pompa strazacka.Byly pozniej dobre projekty nowej Syreny 115 jak pamietam,calkiem nowe zawieszenie i nadwozie mial to byc nowoczesny pojazd ,nawet planowano monotwanie w nim nowoczesnego silnika,pomysl i projekt przepadl.Ciekawy jestem co sie stalo z prototypami mialem ich zdiecia.Polscy inzynierowie mieli wiedze i mogli naprawde zbudowac dobre polskie auto.Pomysl z Fiatem 126 p byl niewypalem .
    0
    zgłoś
  • StJ
    2012-05-02 22:14
    Junak ,że był lepszy od ruskich Iżów został wykopany na out!!! Wypierdki z KDLu nie mogli zrobić czegoś lepszego od ZSSR!!
    0
    zgłoś
  • mały Zorro
    2012-05-02 20:50
    To był przecież dwusuw z turbodoładowaniem !
    0
    zgłoś
  • Potworny
    2012-05-02 20:30
    To nie jest prawdziwa rekonstrukcja tylko luźna improwizacja. Wystarczy porównać ze zdjęciami oryginału. Lans i pompa. Chleba i igrzysk. Ludzie się nie zmieniają - tylko trochę technologia...
    0
    zgłoś
  • szyk
    2012-05-02 17:18
    do krakus Przynajmniej ktoś rozsądny. Pozdrawiam.
    0
    zgłoś
  • Krakus
    2012-05-02 09:47
    Panowie dziennikarze nie piszcie bzdur-góra nie pozwoliła produkować.A teraz to jaka góra nie pozwala w Polsce produkowac polskiego samochodu.Ta góra nazywa się tak samo jak w PRL i II RP ot tak zwyczajnie -brak kasy. Nie dorabiajmy ideologii tam gdzie jest tylko ekonomia. I jeszcze jedno jak coś fajnego się pokazuje to mówi sie że to polskie a jak coś złego to PRL mimo że mówimy o tym samym okresie.Prawda jest taka Polska po Rosji najbardziej zniszczony kraj w Europie bez niczyjej pomocy podniosła się z ruin i próbował , reakizowałćprodukcję różnych rzeczy i technologii na ile było nas stać. teraz też stać nas na tyle ile możemy zarobić a że przemysłu polskiego praktycznie nie ma brak "twórczości technologicznej" to i wpływy są nie duże i państwo na nic takiego jak przemysł motoryzacyjny dać nie może.Ot kasa i polityka.Nic innego.
    0
    zgłoś
  • Mieczysław
    2012-05-02 08:41
    do Kawior-Mikrus nie był polską konstrukcją, to bezczelny plagiat niemieckiego Gogomobila. Czy nam się to podoba, czy nie-jedynym samochodem polskiej konstrukcji w powojennej Polsce zostaje Syrena.
    0
    zgłoś
  • kawior
    2012-05-02 07:58
    A zapomnieli wszyscy o "Mikrusie" to auto tez polskiej mysli technicznej.
    0
    zgłoś
  • Miller chce likwidacji IPN
    2012-05-02 07:52
    Powtórzę za Zenonem: Totalne bzdury wypisujecie! Myślicie, że czytają was tylko dzieci? Starsze pokolenie jeszcze żyje i wie jak było. Są granice kłamstwa, panowie pampersi.

    Minie kilka, kilkanaście lat i IPN zajmie się odkłamywaniem obecnego okresu.




    Miler domaga się likwidacji IPN, bo w archiwach są kwity na niego a on chce pozostać uczciwy w pamięci potomnych niczym aniołek bez skazy.
    0
    zgłoś
  • Chełmiak
    2012-05-02 06:19
    Powtórzę za Zenonem: Totalne bzdury wypisujecie! Myślicie, że czytają was tylko dzieci? Starsze pokolenie jeszcze żyje i wie jak było. Są granice kłamstwa, panowie pampersi.

    Minie kilka, kilkanaście lat i IPN zajmie się odkłamywaniem obecnego okresu.
    0
    zgłoś
  • LAS
    2012-05-02 03:51
    To wspaniała wiadomość, że rodacy myślą o odbudowie polskiego przemysłu samochodowego. Syrenka była zbyt piękna, żeby komuniści pozwolili na jej masową produkcję. Rodacy nie dajmy się oszukiwać naszym wrogom. Oni próbują nas pozbawić pewności siebie, żeby nas mogli poniżać, wykorzystywać i kontrolować. POLAK POTRAFI I TO JEST PRAWDA !!!
    0
    zgłoś
  • AMEN
    2012-05-01 22:07
    No, tak - ale po co ?
    To juz przegrana płyta.
    0
    zgłoś
Reklama

Zobacz więcej

Reklama