Nowa Dacia Bigster podbija rynek i sprzedaje się w ciemno

Dacia Bigster wyskoczyła z pudełka we Wrocławiu i przyciągnęła tłumy podczas pierwszego pokazu dla klientów. W całej Polsce posypały się też zamówienia, mimo że nie przewidziano jazd testowych. Skąd takie wzięcie?

Reklama

Największe auto rumuńskiej marki należącej do Grupy Renault wkracza do najszybciej rosnącego segmentu kompaktowych SUV-ów. Ceny? Tanie chińskie auta właśnie przestały być tanie. Ale po kolei…

Dacia Bigster jest o 23 cm dłuższa niż Duster. Jakie wymiary?

Bigster od progu wita dobrą ergonomią i nienachalną cyfryzacją. Mięsista kierownica idealnie leży w dłoniach – spłaszczony wieniec swoją solidnością podkreśla zaskakująco dobrą jakość materiałów. Dwupoziomowy kokpit z 10-calowym centralnym ekranem i umieszczonymi niżej otworami wentylacyjnymi wprowadza nową ergonomię miejsca kierowcy. Projektanci zostawili do dyspozycji pokaźny rząd przycisków do obsługi ogrzewania, klimatyzacji i wentylacji.

Nowa Dacia Bigster / dziennik.pl / Maciej Lubczyński
Reklama

Dacia Bigster ma 4,57 m długości. Dodatkowe 23 cm wobec Dustera zaowocowały bardziej przestronna kabiną. Kierowca o wzroście ok. 186 cm szybko znajdzie właściwą pozycję do prowadzenia auta. Zakres regulacji fotela pozwala usiąść wygodnie tak wysokim, jak i niskim osobom. Pasażerowi podobnej postury siedzącemu za nim od kolan do oparcia fotela zostaje 10 cm luzu, a do sufitu ok. 12 cm. Na stopy również jest bardzo dużo miejsca.

Nowa Dacia Bigster / dziennik.pl / Maciej Lubczyński

Dacia Bigster - pojemność bagażnika o 150 l większa niż w modelu Duster

Bagażnik Bigstera pod automatycznie sterowaną klapą zapewnia 667 l pojemności, to o 150 litrów lepiej niż Duster. Po złożeniu oparcia tylnej kanapy możliwości transportowe rosną do 1937 l. Zdaniem Dacii nikt w tej klasie nie daje więcej. Pomysłowości rumuńskiej marki dopełnią solidne haki na torby czy podwójne dno i dzielona na pół podłoga, która pozwala zabezpieczyć ładunek przed przesuwaniem. Do tego wystarczy pociągnąć za dźwignię i po złożeniu tylnych oparć powstaje płaska podłoga o długości 2,7 m.

Nowa Dacia Bigster Hybrid 155 w wersji Journey / Tomasz Sewastianowicz
Nowa Dacia Bigster / dziennik.pl / Maciej Lubczyński

Nowa Dacia Bigster HYBRID 155 – hybryda 1.6 zaskoczy osiągami, spala 4,7 l/100 KM

Wreszcie napęd. Dacia Bigster HYBRID 155 jako pierwsza z Grupy Renault dostała w całkowicie nową hybrydę. Zespół o mocy systemowej 156 KM stanowi 4-cylindrowy silnik benzynowy 1.6/107 KM, dwa silniki elektryczne (silnik o mocy 50 KM i wysokonapięciowy rozrusznik-alternator), akumulator trakcyjny 1,4 kWh (230 V) i automatyczna skrzynia biegów. Przekładnia posiada 4 przełożenia obsługujące silnik spalinowy i dwa przypisane do silnika elektrycznego. Taka hybryda ma zużywać tylko 4,7 l benzyny na 100 km i w mieście nawet 80 proc. czasu jeździć w trybie elektrycznym. Wśród innych supermocy tej wersji Bigstera jest również możliwość holowania 1-tonowej przyczepy (250 kg więcej niż Duster HYBRID 140).

Dacia Bigster / Tomasz Sewastianowicz
Dacia Bigster / Tomasz Sewastianowicz

Nowa Dacia Bigster z instalacją LPG to będzie hit. Jaki zużycie gazu i zasięg?

Kierowców najbardziej ucieszy Dacia Bigster ECO-G 140 z fabryczną instalacją LPG. W nowym SUV-ie inżynierowie po raz pierwszy połączyli dwupaliwowe zasilanie z miękką hybrydą 48 V. W efekcie elektryczność wspomaga 3-cylindrowy turbodoładowany silnik 1.2/140 KM (zarówno przy zasilaniu benzyną, jak i LPG) podczas ruszania z miejsca i przyspieszania.

Zasięg? Dwa zbiorniki o łącznej pojemności 100 litrów (50 l benzyny i 50 l LPG) sprawiają, że Bigster ECO-G 140 ma przejechać 1450 km bez przystanku na tankowanie. Producent deklaruje zużycie "95-ki" na poziomie 5,5 l na 100 km, a gazu LPG 7,1 l/100 km.

Dacia Bigster TCe 140 i słabsza odmiana TCe 130 z napędem 4x4

Dacia Bigster TCe 140 skrywa pod maską trzycylindrowy i turbodoładowany silnik benzynowy 1.2/140 KM z systemem miękkiej hybrydy 48V. Układ MHEV wspomaga jednostkę spalinową podczas rozruchu i nabierania prędkości, umożliwia też odzyskiwanie energii i ładowanie baterii podczas hamowania. Producent obiecuje średnie zużycie paliwa na poziomie 5,5 l/100 km.

Ten sam silnik można mieć z napędem 4x4, jednak wtedy moc jednostki jest obniżona o 10 KM do 130 KM - tak powstała Dacia Bigster TCe 130. Auto jest dostępne wyłącznie z ręczną przekładnią. Brak dwusprzęgłowej skrzyni w ofercie może zaboleć, biorąc pod uwagę rynkowe trendy i to, jak chętnie kierowcy rozstają się z manualną skrzynią biegów na rzecz wygodnego i często bardziej oszczędnego automatu.

Dacia Bigster kosztuje od 99 900 zł, a z LPG od 101 200 zł. Chińczycy mogą się pakować?

Wcześniej przedstawiciele rumuńskiej marki zapowiadali, że Bigster jest przepisem na SUV-a segmentu C w cenie auta z niższej klasy (np. Toyota Yaris Cross kosztuje od 110 900 zł). Okazuje się, że dotrzymali słowa.

Najtańsza Dacia Bigster TCe 140 w wersji Essential kosztuje od 99 900 zł. Z kolei SUV z fabryczną instalacją LPG to cena od 101 200 zł. Standardowe wyposażenie:

  • 6 poduszek powietrznych
  • Klimatyzacja manualna
  • Media Display: radio, USB-C, Bluetooth, replikacja smartfona, 4 głośniki
  • Cyfrowy zestaw wskaźników 7 cali
  • Kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach
  • Kamera cofania i czujniki z tyłu
  • Tempomat
  • Elektryczne szyby z przodu i z tyłu
  • Relingi dachowe
  • Kanapa dzielona 1/3-2/3
  • Felgi aluminiowe 17 cali
  • Systemy bezpieczeństwa: ABS / AEBS / LKA / LDWS / DDAW / ISA / AFU / ESP

To świetna oferta pod względem ceny i wyposażenia. Przez Dacię Bigster konkurenci z Chin mają jeszcze trudniejsze zadanie - dla porównania SUV Forthing T-FIVE startuje od 129 900 zł. Z kolei regularny cennik MG HS otwiera kwota 117 900 zł.

Nowa Dacia Bigster Hybrid 155 w wersji Journey / Tomasz Sewastianowicz

Dacia Bigster Expression z automatyczną klimatyzacją w standardzie

Dacia Bigster TCe 140 w wersji Expression kosztuje od 107 400 zł. Model z fabryczną instalacją LPG, czyli Bigster ECO-G 140 to wydatek od 108 700 zł. Najmocniejsza, 155-konna hybryda wymaga 124 000 zł. Wyposażenie:

  • Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja z nawiewami na tył
  • Automatyczne wycieraczki
  • Antena w kształcie płetwy rekina
  • Fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego
  • Fotel pasażera z regulacją wysokości
  • Elektrycznie składane lusterka
  • Elektryczny hamulec postojowy
  • Konsola centralna z podłokietnikiem i schowkiem
  • Tylna kanapa dzielona w układzie 40/20/40 z systemem składania Easy Fold 60/40
Nowa Dacia Bigster / dziennik.pl / Maciej Lubczyński

Dacia Bigster TCe 140 Extreme wygląda ekstra. Cena?

Dacia Bigster TCe 140 Extreme kosztuje od 116 100 zł. Samochód z fabrycznie montowaną instalacją LPG to wydatek od 117 400 zł. Wyposażenie obejmuje wszystkie elementy z odmiany Expression plus:

  • Panoramiczny szklany dach
  • Przyciemniane tylne szyby
  • Modułowe relingi dachowe
  • Automatyczne światła drogowe
  • Karta Keyless Entry
  • Ładowarka indukcyjna
  • Media Nav Live: nawigacja on-line na 8 lat, 6 głośników, system audio Arkamys 3D Sound, App Store Dacia
  • Gumowe dywaniki i wkład do bagażnika
Nowa Dacia Bigster Hybrid 155 w wersji Journey / Tomasz Sewastianowicz
Nowa Dacia Bigster Hybrid 155 w wersji Journey / Tomasz Sewastianowicz

Ile kosztuje Dacia Bigster TCe 140 w wersji Journey?

Dacia Bigster TCe 140 w wersji Journey to wydatek od 115 700 zł. Taki SUV z instalacją LPG kosztuje od 117 000 zł. Standardowe wyposażenie obejmuje wszystkie elementy z odmiany Expression plus:

  • Przyciemniane tylne szyby
  • Elektrycznie sterowana klapa bagażnika
  • Karta Keyless Entry
  • Cyfrowy zestaw wskaźników 10 cali
  • Automatyczne światła drogowe
  • Media Nav Live: nawigacja on-line na 8 lat, 6 głośników, system audio Arkamys 3D Sound, App Store Dacia, ładowarka indukcyjna
  • 18-calowe felgi aluminiowe

Dacia Bigster - cennik, silniki, wersje wyposażenia

Silnik/Wersja Essential Expression Extreme Journey
Dacia Bigster TCe 140 99 900 zł 107 400 zł 116 100 zł 115 700 zł
Dacia Bigster ECO-G 140 (LPG) 101 200 zł 108 700 zł 117 400 zł 117 000 zł
Dacia Bigster Hybrid 155 - 124 000 zł 132 700 zł 132 300 zł
Dacia Bigster TCe 130 4x4 110 400 zł 117 900 zł 126 600 zł -
Nowa Dacia Bigster Hybrid 155 w wersji Journey / Tomasz Sewastianowicz
Nowa Dacia Bigster Hybrid 155 w wersji Journey / Tomasz Sewastianowicz