Toyota wraca do F1

Toyota GAZOO Racing zawarła porozumienie techniczne z zespołem Formuły 1 MoneyGram Haas F1 Team. Japońska marka tym ruchem po latach wróci do świata F1, choć na razie pozostanie partnerem technicznym amerykańskiego konstruktora. Wszystko za sprawą Akio Toyody - prezes motoryzacyjnego giganta ma wielkie serce do motorsportu i ponad wszystko ceni sobie doświadczenia ze sportowego poligonu.

Zawodowi kierowcy Toyota GAZOO Racing od lat pomagają rozwijać auta, które podbijają listy bestsellerów na poszczególnych rynkach. Płynące z rajdów i wyścigów doświadczenia, zdaniem prezesa zarządu Toyota Motor Corporation pomagają rozwijać auta skoncentrowane na kierowcy i takie, którymi jeździ się po prostu przyjemnie.

Reklama

Od teorii do praktyki. Toyota GAZOO Racing w F1

Reklama

Ta teoria zostanie poddana kolejnej próbie. Po Dakarze, wyścigu 24h LeMans i niezliczonych seriach wyścigowych, w których team Toyoty odnosi sukcesy, nadszedł czas na królową sportów motorowych. Partnerstwo z MoneyGram Haas F1 Team ma pozwolić jeszcze bardziej doskonalić umiejętności kierowców, inżynierów i mechaników, skuteczniej korzystać z analizy danych i lepiej te dane wykorzystywać, a uzyskane wnioski zastosować w produkcji coraz lepszych samochodów wyścigowych.

Toyota GAZOO Racing nawiązała współpracę z MoneyGram Haas F1 Team / dziennik.pl / Maciej Lubczyński
Toyota GAZOO Racing nawiązała współpracę z MoneyGram Haas F1 Team / dziennik.pl / Maciej Lubczyński

Szczegółowa umowa z teamem Formuły 1 obejmuje udział kierowców Toyota GAZOO Racing, a także mechaników i inżynierów w jazdach testowych zespołu. Kierowcy zyskają szansę na zdobycie doświadczenia w prowadzeniu samochodu F1, a inżynierowie i mechanicy nauczą się, jak analizować ogromne ilości danych, w tym takich dotyczących jazdy.

Toyota i Haas ramię w ramię

To jeszcze nie wszystko - kontrakt podpisany przez obie również udział inżynierów i mechaników Toyota GAZOO Racing w rozwoju aerodynamiki samochodów zespołu MoneyGram Haas F1 Team poprzez umożliwienie uczestnikom projektowania i produkcji części z włókna węglowego w symulowanych ekstremalnych środowiskach operacyjnych. Będą tym samym zaangażowani w pracę w najważniejszej serii motorsportowej, a sprawdzone technologie oraz wiedzę wykorzystają do tworzenia samochodów produkcyjnych. Aerodynamika i zmniejszanie masy może przecież służyć nie tylko lepszym osiągom, ale i skutecznie obniżać zużycie paliwa.

Toyota w F1 nie pierwszy raz

Toyota F1 - tak nazywał się fabryczny team japońskiej marki, który przed laty startował w Formule 1. Powołany do życia w 2002 roku zespół przez 7 lat startował w Grand Prix jako Panasonic Toyota Racing. Jarno Trulli i Ralf Schumacher za kierownicą bolidów TF105 i TF105B wywalczyli czwarte miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Rekordowy wynik zanotowano w sezonie 2005 - ostatnim, w którym bolidy F1 były napędzane potężnymi silnikami V10.

Japońska marka wycofała się z Formuły 1 w 2009 roku z uwagi na ogólnoświatowy kryzys i redukcję kosztów. Co przyniesie przyszłość? Pierwszy krok w kierunku wielkiego powrotu został już wykonany. Determinacja samego Morizo może przynieść nam jeszcze niejedno zaskoczenie…

Toyota GAZOO Racing nawiązała współpracę z MoneyGram Haas F1 Team / dziennik.pl / Maciej Lubczyński
Toyota GAZOO Racing nawiązała współpracę z MoneyGram Haas F1 Team / dziennik.pl / Maciej Lubczyński