Nowoczesne samochody gromadzą w swych sterownikach mnóstwo danych, a część z nich nawet przekazuje te dane na bieżąco do punktów serwisowych danej marki. Z punktu widzenia niektórych klientów jest to o tyle niekorzystne, że trudniejsze zrobiło się np. modyfikowanie aut znajdujących się w okresie gwarancyjnym. Padła skrzynia? Oczywiście proszę pana, bo dnia tego a tego, o godzinie tej a tej zwiększono znacznie moc, a potem ktoś wykonał 15 procedur startu pod rząd. Czy nadal uważa pan, że naprawimy to w ramach gwarancji? Właśnie…

Reklama

Ale są i dobre wiadomości. BMW deklaruje bowiem uruchomienie nowej usługi o nazwie Proactive Care. Teraz będzie tak, że jeśli na podstawie danych nadsyłanych przez auto algorytm wykryje jakąś nieprawidłowość lub konieczność pojawienia się w serwisie (również na przegląd), to kierowca/właściciel zostanie o tym fakcie poinformowany nawet w czasie rzeczywistym. Co ma w zamyśle nie tylko ułatwić serwisowanie auta, ale i niwelować ryzyko pojawienia się poważniejszych awarii. Oczywiście, jak podkreśla BMW, będzie tak tylko wtedy, gdy wyrazimy zgodę na gromadzenie/przesyłanie danych.

Jakie korzyści daje usługa BMW Proactive Care?

Jak ma to wyglądać w praktyce? Klienci będą otrzymywać indywidualne propozycje rozwiązań danego problemu. Obowiązuje tu podejście digital-first: w zależności od tego, co jest akurat potrzebne, klient zostanie powiadomiony za pomocą wiadomości w aplikacji My BMW, informacji w samochodzie, e-mailem lub przez wybranego opiekuna serwisowego.

Reklama
BMW Proactive Care / Materiały prasowe / BMW
Reklama

Usługa Proactive Care jest dostępna na całym świecie dla wszystkich modeli BMW z systemem operacyjnym w wersji 7 lub nowszej (od wersji 07/2019). Wymagana jest aktywna umowa BMW ConnectedDrive oraz zarejestrowanie pojazdu w aplikacji My BMW lub w portalu My BMW za pomocą identyfikatora BMW ID i zapisanie swoich danych kontaktowych. Aby gromadzenie danych było możliwe, klient musi zaakceptować politykę prywatności w pojeździe, włączyć powiadomienia push w aplikacji My BMW i wyrazić zgodę na kontakt ze strony BMW AG lub partnera serwisowego BMW. Zakres przeprowadzonych prac, ich koszty oraz termin gotowości pojazdu do odbioru będą zawsze dostępne dla klienta w przejrzysty sposób.

BMW Proactive Care i ochrona danych

BMW podkreśla, że przywiązuje dużą wagę do poufności i integralności danych osobowych. Oznacza to, że dane są gromadzone wyłącznie na potrzeby dedykowanych usług. BMW przestrzega aktualnego stanu prawnego zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych Unii Europejskiej i uzupełniającymi przepisami krajowymi. Dotyczy to również korzystania z systemów zainstalowanych w pojeździe.

BMW Proactive Care / Materiały prasowe / BMW