- Ford Explorer debiutuje w Łodzi, tłumy na premierze
- Ford Explorer to pierwszy elektrycznych z bliźniaków
- Ford Explorer krótszy niż Kuga, oto różnice w wymiarach
- Ford Explorer, wyposażenie i pomysłowe wnętrze
- Skrytka zamaskowana za przesuwanym ekranem
Ford Explorer debiutuje w Łodzi, tłumy na premierze
Nowy Ford Explorer jest największą gwiazdą Kongresu Nowej Mobilności PSPA w Łodzi. Producent sprowadził swoje najmłodsze dziecko specjalnie na największe święto elektormobilności w tej części Europy.
Nic dziwnego, że stanął na wysokości zadania - w końcu do 2030 roku jego gama ma być całkowicie elektryczna. Czego mogą spodziewać się kierowcy w Polsce?
Ford Explorer to pierwszy elektrycznych z bliźniaków
Ford Explorer wygląda świetnie z każdej strony i jest pierwszym z dwóch nowych samochodów elektrycznych zbudowanych w oparciu o platformę MEB z półek VW. Wykorzystanie tej architektury oznacza, że gra w tej samej lidze co Skoda Enyaq, Volkswagen ID.4 czy Cupra Tavascan.
Ford Explorer krótszy niż Kuga, oto różnice w wymiarach
Debiutant ma 4,46 m długości, 1,87 m szerokości i 1,6 m wysokości. W rodzinie Forda Explorer jest dłuższy od Pumy o 27 cm, ale o ponad 15 cm krótszy niż Kuga i o 25 cm krótszy niż Mustang Mach-E. Rozstaw osi na poziomie 2,76 m i nawet 21-calowe koła rozstawione niemal w rogach karoserii przełożyły się na obszerną pięcioosobową kabinę.
Ford Explorer, wyposażenie i pomysłowe wnętrze
Wnętrze z przyjemnymi w dotyku materiałami idzie w stronę premium. Explorer ma bardzo wygodne fotele ze świetnie wyprofilowanymi oparciami i dobrym podparciem bocznym.
Standardowe wyposażenie obejmuje podgrzewane przednie siedzenia i kierownicę, fotel kierowcy z funkcją masażu, dwustrefową klimatyzację oraz bezkluczykowy dostęp. Do tego jest system informacyjno-rozrywkowy SYNC Move obsługiwany przez ogromny i ruchomy 15-calowy wyświetlacz dotykowy, który można przesuwać w górę i w dół.
Skrytka zamaskowana za przesuwanym ekranem
Ekran ma książkowy format, dzięki czemu widać więcej mapy nawigacji. Nikt nie domyśliłby się, że za nim jest coś jeszcze, a tu niespodzianka. Kąt nachylenia ekranu można regulować, a po jego przesunięciu ukazuje się skrytka, która po wyłączeniu auta jest zatrzaskiwana. Z kolei wnęka z ładowarką indukcyjną między przednimi fotelami mieści dwa duże smartfony. Niżej jest 17-litrowa konsola na 15-calowy laptop. Stacja multimedialna bezprzewodowo współpracuje aplikacjami Apple CarPlay i Android Auto.
Kierowca oczywiście może liczyć na wsparcie elektroniki. Lista udogodnień dbających o komfort obejmuje m.in. system automatycznej zmiany pasa ruchu oraz asystenta bezpiecznego wysiadania, który przed otwarciem drzwi ostrzega o zbliżającym się rowerzyście lub innym pojeździe.
Ford Explorer, jaka pojemność bagażnika?
Nowy Explorer oferuje bagażnik o pojemności od 450 do 1442 l, a jego klapa jest sterowana elektrycznie. Można ją uruchomić machnięciem stopą pod tylnym zderzakiem.
Ford Explorer - napęd 4x4, zasięg i czas ładowania
Ford obiecuje zasięg 500 km na jednym ładowaniu akumulatorów. Szybkie ładowanie akumulatora prądem stałym od 10 do 80 procent pojemności potrwa 25 minut. Explorer będzie dostępny z napędem na tylną oś lub z dwoma silnikami, które utworzą układ 4x4.
Ford Explorer w Polsce, jaka cena?
Ford Explorer już jest produkowany w Kolonii. Samochód przewidziano w dwóch wersjach wyposażenia – Explorer i Explorer Premium. Zamówienia będzie składać pod koniec 2023 roku, a przewidywane ceny rozpoczynają się poniżej 45 tys. euro (ok. 207 tys. zł). Rezerwacje są już otwarte na oficjalnych stronach Forda w Europie.
Po nim w 2024 roku w tym samym zakładzie będzie wytwarzany nazywany wewnętrznie przez inżynierów Forda elektryczny Sport Crossover. Pod względem zasięgu nie może być gorszy...
Kolejny nowy SUV Forda w 2024 roku
Ford spodziewa się, że roczna produkcja obu nowych modeli osiągnie 1,2 mln sztuk w ciągu 6 lat. Inwestycja w ten elektryczny duet to 2 mld dolarów. W kwocie zawarto też nową montownię akumulatorów, która ma rozpocząć działalność w 2024 roku.
– Explorer jest kolejnym w pełni elektrycznym osobowym modelem Forda na prąd, który po prostu fascynuje i został zaprojektowany bez kompromisów – powiedział Attila Szabo, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska. – Po znakomicie przyjętym Mustangu Mach-E poprzeczka była podniesiona wysoko, ale myślę, że samochód stanie się kolejnym hitem sprzedażowym. Do 2030 roku zaprezentujemy kompletną gamę w pełni elektrycznych modeli osobowych. Wszystkie z nich będą mieć śmiały styl zgodnie z hasłem "Adventorous Spirit" i najnowocześniejsze technologie, więc klienci mogą czekać na nie z niecierpliwością. Produkując samochody bezemisyjne skupiamy się na środowisku, ale nie zapominamy o wartościach zapisanych w DNA Forda – wolność, funkcjonalność, postęp czy nawet odrobina buntu – skwitował.
Nowy Ford Explorer - dane techniczne, wymiary, pojemność bagażnika, zasięg, czas ładowania
Ford Explorer EV | Dane techniczne |
Długość | 4460 mm |
Szerokość | 1871 mm |
Wysokość | 1600 mm |
Pojemność bagażnika | od 450 do 1442 l |
Zasięg | ok. 500 km |
Czas ładowania od 10-80 proc. | 25 min. |