- Toyota C-HR nowej generacji debiutuje w Polsce, styl namiesza
- Nowa Toyota C-HR jest lżejsza i bardziej przestronna w kabinie
- Nowa Toyota C-HR i C-HR pierwszej generacji. Zobacz różnice w rozmiarach, porównanie (TABELA)
- Toyota C-HR i wyposażenie nowej generacji (WIDEO)
- Nowa Toyota C-HR to hybrydy 5. generacji i napęd 4x4
Toyota C-HR nowej generacji jest najbardziej okazałą perłą w koronie japońskiej marki. Kierowcę wita animacją tylnej listwy świetlnej i reflektorów LED. Rozmachem ok. 4,4-metrowej sylwetki z kołami rozstawionymi niemal na rogach karoserii pokazuje, że awangardowe kształty poprzednika można wynieść na jeszcze wyższy poziom. Styliści odlecieli…
C-HR szczyci się również dopracowaną aerodynamiką. Tu każdy element pełni ważną funkcję w osiągnięciu opływowej linii. Klamki z czujnikiem dotykowym po zamknięciu drzwi chowają się na płasko z linią karoserii, jak w żadnej Toyocie do tej pory. Takie elementy jak kamery, radary czy spryskiwacze idealnie wkomponowano w bryłę auta. Wrażenie robi układ bocznych szyb.Przecinające je słupki są praktycznie niewidoczne na tle okien. Charakterystyczne małe szybki tylnych drzwi stały się większe, co docenią pasażerowie - znika uczucie klaustrofobii, jest jaśniej i widać więcej.
Toyota C-HR nowej generacji debiutuje w Polsce, styl namiesza
Nowy C-HR rozmiarami nieznacznie różni się od poprzednika (rozstaw osi pozostał bez zmian - 2640 mm), ale jest lżejszy dzięki zastosowaniu stali o wysokiej sztywności, a także za sprawą nowego projektu dachu panoramicznego Skyview. Stały szklany dach ma powłokę redukującą podczerwień, która chroni wnętrze przed nagrzewaniem latem oraz zapobiega ucieczce ciepła na zewnątrz w zimne dni. Dzięki temu zrezygnowano z konwencjonalnej rolety, co pozwoliło odchudzić auto o 5 kg oraz zwiększyło przestrzeń nad głowami o 3 cm. Nowe rozwiązanie zmniejsza również obciążenie układu klimatyzacji.
Nowa Toyota C-HR jest lżejsza i bardziej przestronna w kabinie
Wnętrze C-HR trafia w najnowsze trendy. Kokpit prezentuje wzorową proporcję między liczbą przycisków i pokręteł a elementami sterowanymi dotykowo. Wirtualny 12,3-calowy wyświetlacz zamiast tradycyjnych analogowych zegarów można niemal dowolnie konfigurować - samochód ma trzy wcześniej przygotowane motywy, które dają się personalizować przyciskami na kierownicy.
Standardowa stacja multimedialna Toyota Smart Connect w zależności od poziomu wyposażenia to ekran o przekątnej 8 lub 12,3 cala, sterowanie głosowe, nawigacja w chmurze, informacje o ruchu drogowym oraz bezprzewodowa łączność ze smartfonem Apple CarPlay i Android Auto. Do tego system wyświetli zasięg auta w trybie elektrycznym, a także lokalizacje stacji ładowania (C-HR plug-in). Nową Toyotą da się też sterować zdalnie – z poziomu aplikacji MyT można np. ogrzać lub schłodzić wnętrze, analizować styl jazdy, odnaleźć auto na parkingu czy zablokować i odblokować drzwi. C-HR oferuje też takie frykasy jak m.in. cyfrowy kluczyk w smartfonie, wyświetlacz HUD czy układ automatycznego parkowania (aktywacja z telefonu).
Nowa Toyota C-HR i C-HR pierwszej generacji. Zobacz różnice w rozmiarach, porównanie (TABELA)
Wymiary zewnętrzne | Nowa Toyota C-HR | Pierwsza Toyota C-HR |
Długość | 4360 mm | 4395 |
Szerokość | 1830 mm | 1795 |
Wysokość | 1558-1564 mm | 1555 |
Rozstaw osi | 2640 mm | 2640 |
Przedni zwis | 915 mm | 935 |
Tylny zwis | 805 mm | 820 |
Toyota C-HR i wyposażenie nowej generacji (WIDEO)
Nowy C-HR jest pierwszą Toyotą, w której ambientowe oświetlenie ambient reaguje na czynniki zewnętrzne. Paleta obejmuje 64 różne kolory, a ich intensywność i barwa będzie dobierana do ustawionej temperatury lub pory dnia. Zaprogramowano 24 odcienie, które zsynchronizowano z każdą godziną od jasnych, porannych barw po spokojniejsze, wieczorne. Oświetlenie jest także połączone z systemami bezpieczeństwa. Dźwiękowe oraz wizualne ostrzeżenia systemu Safe Exit Assist będą wzmacniane zmianą koloru oświetlenia na czerwony w razie próby otwarcia drzwi w sytuacji ryzyka kolizji z pojazdem lub rowerzystą nadjeżdżającym z tyłu.
C-HR dopilnuje też, by kierowca nie najechał na tył auta poprzedzającego – tłumienie przyspieszenia nazwane Proactive Driving Assist spowolni każde nagłe wciśnięcie gazu, jeśli przed Toyotą będzie inny pojazd. Z kolei asystent kierowania podczas wchodzenia w zakręt dobierze siłę wspomagania do łuku drogi, przez co ma zapewnić płynniejsze prowadzenie. Lista wyposażenia opcjonalnego obejmuje także m.in. asystenta zmiany pasa ruchu, system ostrzegający o ruchu poprzecznym z przodu auta, kamerę monitorującą kondycję kierowcy, a także automatyczne światła drogowe z kontrolą rozkładu oświetlenia. Wszystkie te udogodnienia można zaktualizować zdalnie w trybie OTA (over-the-air).
Nowa Toyota C-HR to hybrydy 5. generacji i napęd 4x4
Nowa Toyota C-HR daje do wyboru dwie hybrydy 5. generacji – pierwsza jest oparta na benzynowym 1.8; druga na jednostce 2.0 Dynamic Force. Ten ostatni wariant przewidziano także z układem 4x4 AWD-i (dodatkowy silnik elektrycznym przy tylnej osi). Jednostka benzynowa 2.0 oraz przekładnia hybrydowa do wersji 1.8 są produkowane w Polsce w zakładach Toyota Motor Manufacturing Poland na Dolnym Śląsku.
Nowy akumulator litowo-jonowy jest mniejszy i o 14 proc. lżejszy od montowanego w napędach 4. generacji (w porównaniu z długo stosowaną baterią niklowo-wodorkową różnica w masie sięga 40 proc.). Jednocześnie o 14 proc. udało się zwiększyć moc baterii. To z kolei wymusiło udoskonalenie układu chłodzenia ogniw (teraz pracuje ciszej i powinien zapewnić dłuższą żywotność). Pochylono się nawet nad zmianą lepkości oleju w przekładni. Efekty?
Toyota C-HR 2024 hybryda z silnikiem 1.8 lub 2.0. Jakie spalanie?
Nowy C-HR 1.8 Hybrid zapewni teraz 140 KM zamiast 122 KM z napędu 4. generacji. Większa moc to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,9 s, czyli lepsze o 1,1 s. Lepsza dynamika nie zaszkodziła zużyciu paliwa – samochód ma spalać ok. 4,8 l benzyny na 100 km.
Napęd hybrydowy 5. generacji z silnikiem 2.0 wytwarza teraz 196 KM, czyli o 12 KM więcej. Efekt? Nowy C-HR stał się szybszy o 0,3 sekundy – od 0 do 100 km/h przyspieszy nawet w 7,9 s (AWD-i). Mocniejszy napęd jest też łagodniejszy dla portfela kierowcy – przynajmniej na papierze samochód stał się bardziej ekonomiczny od poprzednika. Średnie zużycie benzyny jest na poziomie 4,8-5,3 l/100 km wobec 5,7 l/100 km w schodzącym modelu.
Nowa Toyota C-HR 1.8 Hybrid dłużej jeździ w trybie elektrycznym. To jak Corolla
Wzorem Corolli można spodziewać się, że podczas przyspieszania częściej do głosu dojdzie jednostka elektryczna – benzynowiec wkroczy do akcji nieco później i rzadziej niż w 4. generacji. C-HR z nową hybrydą 5. generacji procentowo więcej pojeździ dzięki silnikowi EV, a to przekłada się na niższe zużycie benzyny i wyższy komfort akustyczny w kabinie. Ruszaniu spod świateł czy manewrowaniu na parkingu dłużej potowarzyszy cisza. W porównaniu do poprzedniej konstrukcji wyraźnie zyska też zrywność i elastyczność.
Toyota C-HR 2.0 Hybrid Plug-in mocna jak Prius. Jakie przyspieszenie?
Jednak największa sensacja to C-HR z układem 2.0 Hybrid Plug-in. Osiągi? Za napęd odpowiada nowy klejnot wśród silników japońskiej marki – rozwiązanie znane z nowej Toyoty Prius. Stąd w pierwszych liczbach wygląda to tak: benzynowa 2-litrowa jednostka produkuje 152 KM i współpracuje z mocniejszym od spalinówki elektrycznym silnikiem o mocy 163 KM. Całkowita moc napędu wynosi 223 KM (164 kW). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrwa 7,4 sekundy.
Nowy C-HR 2.0 Hybrid Plug-in ma spalać 0,9 l benzyny na 100 km. Jaki zasięg?
Inżynierowie zapowiadają również wydajność i zasięg w trybie elektrycznym do 66 km wg WLTP. Stąd C-HR plug-in hybrid na co dzień spisze się jako samochód elektryczny (pod warunkiem regularnego ładowania), a podczas dłuższych wyjazdów będzie działać jak mocna hybryda. Napęd jest połączony z systemem nawigacji – dzięki funkcji geofencing automatycznie przełączy się w tryb EV, gdy tylko wjedzie na teren strefy niskiej emisji. Praktyczny zasięg EV to efekt nowej baterii litowo-jonowej 13,6 kWh. Ogniwa mają wyższą gęstość energii, dzięki czemu mimo większej pojemności akumulator jest na tyle kompaktowy, że mieści się pod tylnym siedzeniem, obniżając środek ciężkości. Spalanie? Toyota podaje, że nowy C-HR plug-in hybrid ma średnio zużywać 0,9 l/100 km benzyny.
Toyota C-HR nowej generacji będzie hitem w Polsce. Dwie hybrydy do wyboru i start rezerwacji
Nowa Toyota C-HR w Polsce oficjalnie zadebiutuje w listopadzie 2023 roku. Jednak już dziś przez stronę internetową japońskiej marki można składać rezerwacje na ten samochód.
Na początek można wybierać między silnikiem 1.8 Hybrid/140 KM oraz 2.0 Hybrid/197 KM w wersji z napędem na przód lub napędem na cztery koła AWD-i. Odmiana 2.0 Plug-in Hybrid o mocy 223 KM dołączy później.
– Szacujemy, że w tym roku klienci złożą kilka tysięcy zamówień na nową Toyotę C-HR, a w 2024 roku, pierwszym pełnym dla tego modelu, spodziewamy się ponad 10 tys. zamówień. Samochód ma mnóstwo najnowocześniejszych technologii i bardzo atrakcyjny design, a cenę startową udało nam się utrzymać na poziomie poprzedniej Toyoty C-HR Final Edition, która wciąż jest w naszej ofercie – powiedział Mateusz Malinowski, product manager Toyota Central Europe.
Nowa Toyota C-HR w cenie starej
Gama nowej Toyoty CH-R składa się z sześciu wersji wyposażeniowych: Comfort, Style, Executive, GR SPORT oraz dwóch limitowanych odmian Premiere Edition Executive i Premiere Edition GR SPORT.
Najtańszy C-HR kosztuje w Polsce od 139 900 zł. To model w wersji Comfort z hybrydą 1.8. Samochód w standardzie oferuje m.in. 17-calowe alufelgi, lampy przednie i tylne w technologii LED, kamerę cofania, automatyczną klimatyzację dwustrefową, system automatycznych klamek zewnętrznych przednich i tylnych, system multimedialny Toyota Smart Connect z 8-calowym wyświetlaczem, 6 głośników, inteligentnego asystenta głosowego, interfejsy Apple CarPlay i Android Auto.
W porównaniu z poprzednikiem nowy C-HR już bazowej odmianie oferuje wyższy poziom bezpieczeństwa. Lista strażników obejmuje m.in. układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych, rowerzystów i motocyklistów, asystenta bezpiecznego wysiadania, inteligentny tempomat adaptacyjny, asystenta utrzymania pasa ruchu, system monitorowania martwego pola w lusterkach czy automatyczne ostrzeganie tylnymi światłami awaryjnymi.
Toyota C-HR Style także z napędem 4x4 AWD-i
Toyota C-HR Style z silnikiem 1.8 Hybrid to wydatek od od 156 900 zł, odmianę 2.0 Hybrid wyceniono na 165 900 zł. Napęd AWD-i podnosi cenę o 10 tys. zł.
Wersja Style obejmuje m.in. 18-calowe alufelgi, 12,3-calowy ekran systemu multimedialnego Toyota Smart Connect + z systemem nawigacji dostępnej online i offline, wycieraczki z czujnikiem deszczu, inteligentny kluczyk, przednie i tylne czujniki parkowania, podgrzewane fotele przednie, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne z funkcją oświetlania przestrzeni wokół pojazdu, podgrzewaną kierownicę, indukcyjną ładowarkę, system dodatkowego nastrojowego oświetlenia wnętrza diodami LED, port USB-C w drugim rzędzie siedzeń, czy system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z automatycznym hamowaniem.
Toyota C-HR w wersji Executive i GR SPORT
Wyróżnikiem C-HR Executive są 19-calowe alufelgi, czarny dach oraz czarne wykończenie grilla i tylnego zderzaka. W środku m.in. przednie fotele sportowe, elektryczna regulacja fotela kierowcy, elektrycznie unoszone drzwi bagażnika, system dodatkowe nastrojowego oświetlenia wnętrza diodami LED oraz światła główne w technologii LED. Taki crossover z napędem 1.8 Hybrid kosztuje od 167 900 zł, a z silnikiem 2.0 Hybrid od 176 900 zł (10 tys. zł więcej kosztuje układ AWD-i. Wersję Executive można wzbogacić o pakiety Tech (13 tys. zł) oraz VIP (13 tys. zł).
Toyota C-HR GR Sport to 19-calowe felgi aluminiowe oraz tapicerka z ekologicznego zamszu Ultrasuede. Wyposażenie standardowe obejmuej m.in. system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu, lampy przednie Matrix LED, adaptacyjne światła drogowe, system doświetlania zakrętów, automatyczne samopoziomowanie reflektorów, kamerę cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni, kamerę monitorującą kierowcę, asystenta zmiany pasa ruchu oraz asystenta parkowania Toyota Teammate Advanced Park.
Toyota C-HR GR SPORT z silnikiem 2.0 Hybrid kosztuje od 191 900 zł, a z napędem AWD-i od 201 900 zł. Wersję GR SPORT można rozszerzyć o pakiet VIP (13 tys. zł).
Limitowana Toyota C-HR Premiere Edition, czyli kto pierwszy ten lepszy
Rezerwacje można także składać na dwie limitowane odmiany Toyoty C-HR, które są dostępne wyłącznie z silnikiem 2.0 Hybrid z napędem na przód lub układem 4x4 AWD-i. Tu producent zastrzega ograniczą liczbę egzemplarzy.
Toyota C-HR Premiere Edition Executive ma wszystkie elementy wyposażenia wersji Executive z pakietami Tech i VIP oraz dodatkowo malowanie nadwozia Bi-tone+ z tylną częścią auta w kolorze Night Sky Black i tapicerkę skórzaną. Auto z napędem na przód kosztuje od 202 900 zł, a wariant z napędem AWD-i wyceniono od 212 900 zł.
Toyota C-HR Premiere Edition GR Sport to 20-calowe felgi aluminiowe GR SPORT, cyfrowe lusterko wsteczne, wyświetlacz HUD na przedniej szybie oraz system Premium Audio JBL z 9 głośnikami. Do tego jest dwukolorowe malowanie karoserii, w którym nie tylko dach, ale i tylna część auta jest w kolorze Night Sky Black. Auto z napędem na przód kosztuje od 202 900 zł, a z napędem AWD-i od 212 900 zł. Do tego auta za 3500 zł można dołożyć panoramiczny dach Skyview.
Toyota C-HR nowej generacji, cennik, hybryda 1.8 i hybryda 2.0
Toyota C-HR nowej generacji | Comfort | Style | Executive | GR Sport | Executive Premiere Edition | GR SPORT Premiere Edition |
1.8 Hybrid 140 KM e-CVT | 139 900 zł | 156 900 | 167 900 | - | - | - |
2.0 Hybrid Dynamic Force 197 KM e-CVT | - | 165 900 | 176 900 | 191 900 | 202 900 | 202 900 |
2.0 Hybrid Dynamic Force 197 KM AWD-i e-CVT | - | 175 900 | 186 900 | 201 900 | 212 900 | 212 900 |
Toyota C-HR nowej generacji, dane techniczne, wymiary, osiągi
Toyota C-HR | 1.8 Hybrid | 2.0 Hybrid | 2.0 Plug-in Hybrid | ||
FWD | FWD | AWD | FWD | ||
Typ | 4-cylindrowy, rzędowy | ||||
Mechanizm zaworów | 16-zaworowy DOHC z Dual VVT-i | 16-zaworowy DOHC z VVT-i oraz VVT-iE | |||
Pojemność | cm3 | 1798 | 1987 | ||
Średnica cylindra x skok tłoka | mm | 80,5 x 88,3 | 80,5 x 97,5 | ||
Stopień kompresji | (:1) | 13.0 | 14.0 | ||
Moc | KM/kW/obr/min | 98 / 72 /5200 | 152 / 112 / 6000 | ||
Moment obrotowy silnika spalinowego | Nm/obr/min | 142 / 3600 | 190 / 4400 - 5200 |
Napęd hybrydowy | 1.8 Hybrid | 2.0 Hybrid | 2.0 Plug-in Hybrid | ||
Bateria | Litowo-jonowa | ||||
Pojemność | kWh | 4,08 | 13,6 | ||
Zasięg w trybie EV | km | 66 | |||
Typ przedniego silnika elektrycznego | Silnik z magnesami trwałymi | ||||
Moc maksymalna | KM/kW | 94/70 | 111/83 | 163 / 120 | |
Maks. moment obrotowy | Nm | 185 | 206 | 208 | |
Tylny silnik elektryczny | |||||
Moc maksymalna | KM/kW | 41/30 | |||
Maks. moment obrotowy | Nm | 84 | |||
Łączna moc układu | KM/kW | 140/103 | 198/145 | 223 / 164 |
Osiągi | 1.8 Hybrid | 2.0 Hybrid | 2.0 Plug-in Hybrid | ||
Prędkość maksymalna | km/h | 170 | 180 | 180 | |
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 9,9 | 8,1 | 7,9 | 7,4 |
Zużycie paliwa | 1.8 Hybrid | 2.0 Hybrid | 2.0 Plug-in Hybrid | ||
Cykl mieszany WLTP | l/100 km | 4,8-5,0 | 4,8-5,0 | 5,1-5,3 | 0,9 |
Pojemność zbiornika paliwa | l | 43 | 43 | 43 | 43 |
Wymiary zewnętrzne | 1.8 Hybrid | 2.0 Hybrid | 2.0 Plug-in Hybrid | |
Długość | mm | 4360 | ||
Szerokość | mm | 1830 | ||
Wysokość | mm | 1558-1564 | 1564 | |
Rozstaw osi | mm | 2640 | ||
Przedni zwis | mm | 915 | ||
Tylny zwis | mm | 805 |