Polska dla Mercedesa jest trzecim co do wielkości europejskim rynkiem sprzedaży dla Klasy S oraz drugim dla hiperluksusowych modeli Mercedes-Maybach. W 2022 roku Polacy zarejestrowali niemal 3,5 tys. tych aut wartych fortunę. Przykładowo Mercedes-Maybach S 680 z silnikiem V12 kosztuje ponad 1,3 mln zł. A teraz debiutuje nowy obiekt pożądania…

Reklama

Mercedes-Maybach EQS 680 SUV to pierwszy samochód elektryczny tej hiperluksusowej marki. Inżynierowie w ponad 5-metrowym dwubarwnym nadwoziu ustawionym nawet na 22-calowych kołach zmieścili wszystko najlepsze, co ma w tej chwili do zaoferowania niemiecki koncern.

Mercedes-Maybach EQS 680 SUV wjedzie do Polski, co to za samochód?

Mercedes-Maybach EQS 680 SUV z przodu za charakterystycznym panelem z pionowymi listwami kryje zestaw czujników radarowych. Chromowaną listwę połączoną z pasem świetlnym zdobi dyskretnie wkomponowany klasyczny napis MAYBACH. Reflektory witają i żegnają kierowcę specjalnym pokazem świetlnym. Przy wsiadaniu pod wszystkimi drzwiami świeci animowana projekcja logo Maybacha.

Reklama
Mercedes-Maybach EQS 680 SUV / Mercedes / Mercedes-Benz AG - Global Commun
Mercedes-Maybach EQS 680 SUV / Mercedes / Mercedes-Benz AG - Global Commun

Tylne lampy mają wyszukaną formę pasa świetlnego z dwuczęściową spiralą. Szczególny dwukolorowy lakier z filigranowym prążkowaniem jest nakładany ręcznie. Auto można zamówić w pięciu kombinacjach: srebrny high-tech /czerń obsydianu, srebrny high-tech/niebieski nautic, czerń obsydianu/szarość selenitu, czerń obsydianu/złoto kalahari oraz brązowy velvet/czerń onyksu.

Mercedes-Maybach EQS 680 SUV / Mercedes / Mercedes-Benz AG - Global Commun
Mercedes-Maybach EQS 680 SUV / Mercedes / Mercedes-Benz AG - Global Commun

Mercedes-Maybach EQS 680 SUV i wnętrze (WIDEO)

Wnętrze to mistrzowski koncert dekoratorów. Z przodu standardowy system MBUX Hyperscreen z warstwą zerową i charakterystycznymi dla Maybacha animacjami startowymi na wszystkich trzech wyświetlaczach. Wskazówki w dwóch tubusach przed kierowcą swoim wzornictwem przypominają jedwabny szal, który faluje na wietrze w zależności od prędkości i stylu jazdy. W tym samym czasie liczby zmieniają rozmiar i są rozjaśniane lub wygaszane. Obramowanie wskaźników ma typowy dla marki kolor różowego złota. Z kolei centralny wyświetlacz zaczyna się od znajomego ekranu głównego i tak zwanej warstwy zerowej. W tym podstawowym ustawieniu dominuje mapa nawigacyjna. Kierowca może wykonać stąd 80 proc. najczęstszych operacji.

Trwa ładowanie wpisu

Pasażerowie tylnych siedzeń mają przed sobą dwa 11,6-calowe wyświetlacze (w oparciach przednich siedzeń. Nudę w podróży odpędzi standardowy system rozrywki MBUX High-End Rear Seat Entertainment. Z tylnego siedzenia można też zmieniać ustawienia nawigacji. Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. tylny tablet działający także poza autem oraz asystenta wnętrza, który za pomocą kamer, na podstawie ruchów ciała, potrafi rozpoznawać oczekiwania pasażerów i np. włączać lampki do czytania.

Mercedes-Maybach EQS 680 SUV / Mercedes / Mercedes-Benz AG - Global Commun

Mercedes-Maybach EQS SUV standardowo otula skórą Exclusive Nappa w ciepłych barwach brązu espresso/perłowego brązu balao. Opcjonalnie dostępna jest konfiguracja beżu macchiato z perłowym brązem. Jeszcze bardziej wyrafinowany wygląd zapewnia oferowana na życzenie skóra Manufaktur Exclusive Nappa w kolorze kryształowej bieli/srebrnoszarej perły. Całości dopełnia naturalne drewno: brązowa brzoza o otwartych porach oraz brązowe drewno orzechowe o otwartych porach, a także lakier fortepianowy z płynnymi liniami.

Mercedes-Maybach EQS 680 SUV, przepych za plecami kierowcy

W nowym Maybachu najbardziej dopieszczeni poczują się siedzący z tyłu. Już standardowe fotele Executive są wyposażone w wentylację, funkcję masażu oraz ogrzewanie karku i ramion. Do dyspozycji jest też masaż łydek oraz pakiet szoferski. Gdy tylko pasażer z prawej strony zechce rozłożyć swoje siedzenie, fotel przed nim automatycznie przesunie się do przodu. Z kolei w przypadku wyposażenia First Class z tyłu przednia konsola środkowa jest płynnie poprowadzona także w drugim rzędzie siedzeń. Kolejną nowością jest projektor w konsoli środkowej, który dyskretnie wyświetla na podłodze emblemat Maybacha. Lista dodatkowego wyposażenia obejmuje dwa uchwyty na pojemnik z napojem z funkcją podgrzewania i chłodzenia oraz półkę na tylny tablet. Na życzenie konsola środkowa może skrywać dwa składane stoliki, lodówkę oraz posrebrzane kieliszki do szampana.

Mercedes-Maybach EQS 680 SUV / Mercedes / Mercedes-Benz AG “ Communicati
Mercedes-Maybach EQS 680 SUV / Mercedes / Mercedes-Benz AG - Global Commun

Standardowy system dźwięku przestrzennego Burmester 4D liczy 15 głośników: dwa przednie basowe w przestrzeni na nogi, jeden średniotonowy i jeden wysokotonowy w każdych drzwiach, dwa 3D w podsufitce, dwa głośniki surround w pokrywie bagażnika oraz głośnik centralny w desce rozdzielczej. Ponadto w każdym fotelu umieszczono po dwa wzbudniki.

Mercedes-Maybach EQS 680 SUV, samochód elektryczny który brzmi

Mercedes-Maybach EQS SUV mimo cichego napędu elektrycznego… brzmi. Aerial Grace – tak nazywa się dźwięk stworzony specjalnie dla tego auta. Reaguje na kilkanaście różnych parametrów, w tym na położenie pedału przyspieszenia, prędkość jazdy oraz rekuperację. Dzięki inteligentnym algorytmom dźwięki są obliczane w czasie rzeczywistym we wzmacniaczu systemu dźwięku przestrzennego Burmester 4D i odtwarzane przez głośniki.

Mercedes-Maybach EQS 680 SUV / Mercedes / Mercedes-Benz AG “ Communicati
Mercedes-Maybach EQS 680 SUV / Mercedes / Mercedes-Benz AG “ Communicati

Mercedes-Maybach EQS 680 SUV z zawieszeniem pneumatycznym i skrętną tylną osią

Mercedes-Maybach EQS SUV już w bazowej wersji ma zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z bezstopniową regulacją tłumienia ADS+. Prześwit samochodu można zwiększyć nawet o 35 mm. Do tego jest skrętna tylna oś o kącie wychylenia kół do 4,5°. Alternatywnie dostępna jest wersja o kącie skrętu kół do 10°. W rezultacie średnica zawracania zmniejsza się z 11,9 do 11 m, a więc do poziomu aut kompaktowych.

Mercedes-Maybach EQS 680 SUV, moc, zasięg, przyspieszenie, ładowanie i cena?

Mercedes-Maybach EQS 680 SUV rozwija moc niemal 660 KM. Przyspieszenie od o do 100 km/h niemal jak w motocyklu – 4,4 s. Energii w akumulatorze powinno wystarczyć 600 km zasięgu. Szybkie ładowanie to także atut – wystarczy 15 min. pod kablem z prądem DC i można pokonać 220 km. Uzupełnienie energii od 10 do 80 proc. pojemności akumulatora potrwa ok. pół godziny.

Mercedes-Maybach EQS 680 SUV w Polsce będzie dostępny pod koniec 2023 roku. Cena? Milion to za mało…

Mercedes-Maybach EQS 680 SUV / Mercedes / Mercedes-Benz AG “ Communicati
Reklama

Mercedes-Maybach EQS 680 SUV, dane techniczne, wymiary, pojemność bagażnika

 Mercedes-Maybach EQS 680 SUV 
Zespół napędowy i akumulator
Napęd   4x4
Silniki elektryczne rodzaj dwa silniki elektryczne o stałym wzbudzeniu (PSM) 
Moc  kW  484 
Moment obrotowy  Nm  950 
Napięcie znamionowe V 396
Ładowarka pokładowa kW  22 
Czas ładowania AC (3-faz., 22 kW ) 6,15 
Maksymalna moc ładowania DC kW  200 
Czas ładowania DC na odpowiednich stacjach szybkiego ładowania (10-80%) min 31
Ładowanie DC: zasięg po 15 min (WLTP) km  do 220 
Przyspieszenie 0-100 km/h  4,4 
Prędkość maksymalna km/h  210 
Samochód
Długość/szerokość/wysokość mm  5125/2034/1721 
Rozstaw osi  mm  3210 
Średnica zawracania z tylną osią skrętną 4,5°/10°  11,9/11,0 
Pojemność bagażnika (VDA) 440 
Zasięg i zużycie energii
Zużycie energii w cyklu mieszanym (WLTP; dane wstępne) kWh/100 km  22,5-24,4
Emisje CO2 w cyklu mieszanym (WLTP; dane wstępne) g/km 
Zasięg (WLTP; dane wstępne) km  do 600 
Mercedes-Maybach EQS 680 SUV / Mercedes / Mercedes-Benz AG “ Communicati
Mercedes-Maybach EQS 680 SUV / Mercedes / Mercedes-Benz AG - Global Commun
Mercedes-Maybach EQS 680 SUV / Mercedes / Mercedes-Benz AG “ Communicati
Mercedes-Maybach EQS 680 SUV / Mercedes / Mercedes-Benz AG - Global Commun