Tesla zdecydowała o wycofaniu z rynku niektórych pojazdów Model S i Model X z lat 2016-2023, a także Model 3 z lat 2013-2017 oraz Model Y z lat 2020-2023 zapadła w obliczu obaw amerykańskich regulatorów ds. bezpieczeństwa.
Grupa non-profit "The Down Project", której opinie przytoczyła amerykańska sieć CBS, oceniła, że technologia autopilota Tesli jest zbudowana na "żałośnie nieudolnej inżynierii" i stanowi zagrożenie dla pieszych i kierowców oraz może spowodować, że samochód będzie reagował na zbliżające się pojazdy w sposób niekontrolowany i będzie poruszał się po niewłaściwej stronie drogi.
Tesla wycofuje samochody, autopilot na “żałośnie nieudolnej inżynierii”
System FSD firmy testuje na drogach publicznych 400 tys. właścicieli Tesli. – Oprogramowanie FSD beta, które pozwala pojazdowi przekraczać ograniczenia prędkości lub przejeżdżać przez skrzyżowania w sposób niezgodny z prawem, lub nieprzewidywalny, zwiększa ryzyko kolizji – stwierdził Krajowy Urząd ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA). Bada 35 wypadków od 2016 roku, z których 19 było śmiertelnych.
Tesla zajmie się usterkami w swoich samochodach
NHTSA zapowiedział w czwartek, że Tesla zajmie się usterkami w najbliższych tygodniach. Ma zaktualizować oprogramowanie online.