Renault Retail Group Warszawa prowadzi cztery salony marek Renault i Dacia, których łączna sprzedaż w roku 2021 wyniosła niemal 5,3 tys. samochodów. Taki wolumen pozwala uznać transakcję przejęcia RRG przez Holding 1 za największą w historii polskiego rynku dilerskiego.

Reklama

Dotychczas za największy uznawano kontrakt z 2011 roku, kiedy to austriacki Porsche Holding Salzburg kupił spółkę KPI Retail (kontrolowaną przez Kulczyk Tradex). Łączna sprzedaż salonów KPI Retail w roku 2011 wyniosła ponad 4,5 tys. samochodów.

Dacia i Renault w rękach Holding 1, to największa transakcja

– Inwestycja dowodzi naszej wiary w potencjał wzrostowy polskiego rynku motoryzacyjnego – powiedział Adam Pietkiewicz, prezes Holdingu 1. – Jednocześnie salony i serwisy RRG reprezentują najwyższe standardy marek i cieszą się bardzo dobrymi opiniami klientów, jesteśmy przekonani, że zakup przyniesie dorodne owoce – wskazał.

Reklama
Salon Renault / Materiały prasowe
Reklama

Zgodę na transakcję wydał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Sprzedaż polskiego oddziału przez Renault Retail Group jest częścią planu Grupy Renault "Renaulution".

– Proces zmiany właścicielskiej, a co za tym idzie sprzedaży 100 proc. udziałów Renault Retail Group Warszawa i oddanie działalności dilerskiej w ręce prywatnego przedsiębiorcy jest elementem zmiany modelu biznesowego RRG w Europie – powiedział Tomasz Mróz, dyrektor wykonawczy Grupy Renault w Polsce i krajach bałtyckich.

Samochody używane sprzedawane jak nowe

RRG Warszawa działa także na rynku samochodów używanych. Oddział przy Alejach Jerozolimskich jest nie tylko jednym z największych i najnowocześniejszych punktów ReNew w Polsce, ale też prowadzi sprzedaż samochodów z drugiej ręki w odrębnym salonie, w standardzie sprzedaży aut nowych. Poza salonami w skład RRG Warszawa wchodzi także pięć autoryzowanych serwisów Renault i Dacii oraz cztery zakłady blacharsko-lakiernicze.

Piotr Turek (z prawej), dyrektor finansowy Renault Retail Group przekazuje klucz do biznesu zarządowi Holdingu 1 (od lewej Adam Pietkiewicz i Jacek Drogosz) / Materiały prasowe / F/ZERO, Tomek Perczynski

Nowe oznaczenie salonów Dacii i Renault w Warszawie

Zmiana właściciela oznacza także zmianę nazw poszczególnych punktów dilerskich. Skrót RRG zastąpi skrót PGD, stąd na budynkach pojawią się oznakowania w formie: Renault PGD Puławska czy Renault PGD Mory.

Grupa PGD to jeden z liderów polskiego rynku dilerskiego. Jako jedyna firma w Polsce notuje sprzedaż przekraczającą ćwierć miliona nowych samochodów. W skład PGD wchodziło dotąd prawie czterdzieści autoryzacji szesnastu marek. Dwanaście z autoryzacji obejmuje marki należące do Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi. Z Grupą Renault firma związana jest przez siostrzaną spółkę Euromotor, która w Bańskiej Bystrzycy (Słowacja), prowadzi punkty dilerskie Renault oraz Dacia.

Salon Dacii i Renault / Materiały prasowe
Dacia - gama modelowa / Dacia / Jpog
Dacia Jogger jako kamper / Dacia / Jpog