Kanada jest zdecydowana, by w Ameryce Północnej stworzyć wiarygodną i stabilną sieć dostaw dla produkcji samochodów i baterii - mówił minister innowacji, nauki i przemysłu François-Philippe Champagne.

Reklama

Jak dodawały kanadyjskie media, w związku z obecnymi zagrożeniami dla dostaw surowców niezbędnych do produkcji nowoczesnych baterii, rośnie zainteresowanie dostępem do tzw. minerałów krytycznych w Kanadzie.

Volkswagen i Mercedes ratują się w Kanadzie

Dyrektor ds. technologii i zakupów grupy Mercedes-Benz AG Markus Schaefer podkreślał, że jego firma chce przejść na produkcję wyłącznie samochodów elektrycznych do końca tego dziesięciolecia „wszędzie, gdzie warunki rynkowe na to pozwalają”.

Reklama
Mercedes EQS / Mercedes / Mercedes-Benz AG - Global Commun
Reklama

Cytowany przez dziennik „The Globe and Mail” szef ds. technologii Volkswagena Thomas Schmall powiedział, że firma kupi udziały w kanadyjskich firmach surowcowych. Z 20 mld euro planowanych inwestycji Volkswagena w produkcję akumulatorów, część trafi do Kanady.

Nowe fabryki komponentów do samochodów elektrycznych

Miesiąc temu rząd Kanady i rząd prowincji Ontario podpisały porozumienie z belgijską firmą surowcowo – recyklingową Umicore w sprawie budowy zakładów produkujących komponenty do samochodów elektrycznych. Premier Kanady Justin Trudeau mówił wówczas, że Kanada chce być kluczowym partnerem dla producentów samochodów elektrycznych.

Volkswagen ID.5 Pro / Tomasz Sewastianowicz

Produkcja samochodów i atak Rosji na Ukrainę

W raporcie opublikowanym dwa tygodnie temu ottawska firma SecDev podkreślała, że wśród motywów rosyjskiego ataku na Ukrainę może być zamiar przejęcia dochodów z eksploatacji złóż paliw kopalnych i metali ziem rzadkich.

Ukraina ma złoża 117 ze 120 najczęściej używanych w przemyśle surowców. Jak podkreślał raport, Europa przygotowywała się do przejścia w 2022 r. na import m.in. litu z Ukrainy, zastępującego chińskie dostawy.

Mercedes Vision AMG / Mercedes / Mercedes-Benz AG – Communicati