Mitsubishi ASX jest z nami od 2010 roku. To kawał czasu w życiu samochodu, po drodze produkowany w Japonii SUV skusił niemal 380 tys. Europejczyków i przeszedł kilka liftingów. Teraz firma podjęła męską decyzję: czas na ASX drugiej generacji…
Nowy ASX radyklanie zmieni stylistykę i proporcje, czego dowodem może być pierwsze foto. Powstanie na platformie CMF-B, opracowanej przez alians Renault-Nissan-Mitsubishi. Z tej architektury korzysta już nowe Renault Clio, Nissan Juke czy Dacia Logan i Sandero. Niebawem pojawi się też Dacia Bigster (2024 rok). Tuż po w Rosji pojawi się nowa Łada Niva technicznie spokrewniona z autem rumuńskiej marki.
Mitsubishi ASX nowej generacji jako hybryda plug-in
ASX nowej generacji zaoferuje długą listę wyposażenia, w tym najnowsze systemy bezpieczeństwa. Gama napędów przewiduje m.in. hybrydę ładowaną z gniazdka (PHEV) oraz pełną hybrydę (HEV). Tym samym w rodzinie Mitsubishi debiutujący ASX będzie trzecim SUV-em typu plug-in po Outlanderze PHEV i Eclipse Cross PHEV. Od 2013 roku japoński producent sprzedał w Europie ponad 200 tys. hybrydowych SUV-ów z wtyczką.
Mitsubishi ASX II w sprzedaży pojawi się wiosną 2023 roku. Samochód będzie produkowany w zakładach Renault w Valladollid w Hiszpanii.