Niemcy nie czekają na Polaków z bateriami. Plany rządu Morawieckiego pozostają niejasne

Plany naszego rządu na rozwój sektora recyklingu baterii do e-aut pozostają niejasne. Równocześnie Berlin wykłada miliardy euro, aby utrzymać pozycję globalnego lidera motoryzacji.

wróć do artykułu
  • ~dix
    (2019-07-10 08:33)
    Kompetencje polskiego rządu w recyklingu polegają głównie na żądaniu co raz to większych opłat za odbiór śmieci i przerzucaniu sortowania śmieci na konsumentów.
  • ~Totalitarnik
    (2019-07-10 09:15)
    Eeee tam. My przecie mamy neosocjalizm, 500+ i 300+ i krowa+ ... no to po co nam inwestycje?
  • ~w
    (2019-07-10 10:02)
    Polska za sprawą rządu stała się wysypiskiem Europy. Za rządów PiS zaczęliśmy sprowadzać z Europy toksyczne odpady w bardzo dużych ilościach.
  • ~Misiek
    (2019-07-10 08:34)
    Czy pani minister wie co to jest "jon" ? Kompletna bzdura,
  • ~Jonizator
    (2019-07-10 09:12)
    Właśnie tak czytam i nie wierzę własnym oczom... Jon? Lit i jon?! Matko. To ta minister „klęska”, tak? Głowa Pani minister jest w przeciwieństwie do ziem europejskich najbogatszym źródłem jonu na północnej hemisferze. Z taką porcją jonu nic nie jest niemożliwe! Nawet pogrzebanie polskiego grafenu po wcześniejszych, wielomilionowych inwestycjach. Niech Pani minister trzyma się za głowę, żeby jon czasem nie uciekł!
  • ~tpx
    (2019-07-10 09:13)
    no proszę a niedawno wszyscy twierdzili że Musk zwariował, dzisiaj potentaci rynku przebijają się kto zrobi więcej i szybciej elektryków. Swoją drogą ostatnio padł rekord pokonania odległości w 24h przez samochód elektryczny. Wynik to około 2800km, Tesla 3 long range, niemiecka autostrada i ładowarki Ionity 350kW, czas ładowania 17min. Skok technologiczny odbywa się właśnie na naszych oczach
  • ~bz
    (2019-07-10 10:03)
    Niemcy i Francuzi maja po prostu produkowac a brudny recykling ma robic wschod. Jest to stara historia-ciekawe co z odpadami po recyklingu?
  • ~dziemian
    (2019-07-10 10:20)
    Jednym słowem na auta elektryczne się nie doczekamy, już prędzej za rok kupię elektryczną wersję korando niż polskie auto wyprodukowane przez niemców
  • ~Ty i ja
    (2019-07-10 10:09)
    Z artykułu wynika że mamy zbierać akumulatory tzn firma wyłoniona w przetargu magazynować je a jak powie wilki nimic to przywieźć a za ile to się później dowiecie a tu jakiś polski rząd robi problemy
  • ~dziadek
    (2019-07-10 12:30)
    Wymordowali wszystkich Polskich naukowcôw , ciekawy jestem gdzie były by niemcy gdyby im w 39 tym zamordowac einsteina, porsche,heisenberga , bohra ,plancka i wielu innych .
  • ~Lysa
    (2019-07-10 11:55)
    "400 mln euro na budowę przeznaczy Ministerstwo Edukacji i Badań RFN, kolejne 200 mln euro dołożą władze Nadrenii Północnej-Westfalii" i to jest rozwój dla bogactwa Niemców. W Polsce wydaje się miliardy Euro na 500+ i zero rozwoju z tego wynika, no może tylko to, że kupujemy więcej niemieckich produktów.
  • ~Hund gescheissert jakieś tam baterie
    (2019-07-10 10:05)
    Rząd Morowieckiego ma jeden tylko plan, uniknąć [.....] .
  • ~Minus
    (2019-07-10 10:12)
    Czy ktos sie zastanowil jak trujacy jest lit ?.
  • ~Jaro
    (2019-07-10 10:47)
    "Kwestią recyklingu baterii mają się zajmować także polskie przedsiębiorstwa" Mało nam jeszcze śmieci z zagranicy? To będziemy mieli ołowiu skolko godno. W powietrzu, wodzie, produktach rolnych. Capi to wielką kasą.
  • ~prezes
    (2019-07-10 11:58)
    najwazniejsze jest ostatnie zdanie tekstu-od tego czy RFN rozwninie technologie aut na prad i akumulatorow zalezy dobrobyt calego RFN.To swieta prawda.Oni spali 20 lat klepiac Diesle.teraz sie obudzili-troche pozno ale nadrobia.Maja kapital i wyksztalconych ludzi.Pytanie co bedzie dla nas z tego tortu-moze byc sporo,moze byc malo.To zalezy od wielu rzeczy-tez on naszych relacji z RFN.I tu sie klania sprawa roszczen za II wojne sw.-ja bym tego nie ruszal,RFN nic nie zaplaci,a z zemsty nie bedzie chcialo robic z nami geszeftow,np. tego z autami na prad.Polska sama jest na to kapitalowo i technologicznie za slaba.A jest duza kasa do zrobienia-w przyszlosci miliony aut na benzyne i rope beda zamieniane na prad-pytanie kto na tym najlepiej zarobi.Na razie Toyota ale potem tez Niemcy,a z Niemcami moze i my.Juz raz zrobilismy kardynalny blad nie wchodzac w masowa produkcje aut VW na zeraniu.Wziela to Skoda i prosze zobazcyc jakie efekty.Nie zrobmy znow takiego bledu-wejdzmy chociaz raz w dobry biznes-w te auta na prad.U nas tez ludzie beda chcieli wymienic stare auta,u nas tez jest wielki potencjal klientow,to trzeba wykorzystac.Autobusy na prad juz robimy-czyli dobry poczatek juz jest.
  • ~ghv
    (2019-07-10 12:31)
    Przypominam ze to polscy naukowcy opatentowali najwydajniejszy silnik do eaut
  • ~bz
    (2019-07-10 10:17)
    Wspomniany Bruno Le Maire jezdzi po Niemczech i zebrze o pieniadze-wszystko wg. franuskiego plaszczyka wspolnej Europy za niemiecki grosz.Wielu Niemcow patrzy na Francuzow i ich zamiary sceptycznie.Wielkie tyrady o e-mobilnosci sa mocno przedwczesne w Europie. Czy boliwijskie "salary" z wieksza zawartoscia chlorku litu wystrcza dla Europy?

Może zainteresować Cię też: