– Rok 2018 jeśli chodzi o wyniki handlowe był rekordowy, ponieważ sprzedaliśmy 9,5 tys. aut. Co istotne, od sześciu lat, co roku możemy pochwalić się wzrostami sprzedaży – powiedział dziennik.pl Piotr Dulnik, prezes zarządu Suzuki Motor Poland i podkreślił, że kierowana przez niego spółka plasuje się w czołówce światowego wewnętrznego rankingu japońskiego koncernu, jeżeli chodzi o audyty wewnętrzne, osiąganą tam punktację jak również rentowność biznesu.

– Z raportu firmy doradczej Ernst & Young wynika, że Suzuki jest najbardziej rentowną spółką samochodową na świecie. A tak dobre wyniki, czyli finanse, które generujemy pozwalają nam na to, żeby móc tymi wartościami się podzielić i angażować się we wsparcie polskiego sportu – dodał.

Tym samym Suzuki Motor Poland otwiera nowy rozdział w swojej działalności. Japońską markę i Związek Piłki Ręcznej w Polsce (ZPRP) właśnie połączyła nowa umowa współpracy. W efekcie producent samochodów, motocykli i silników zaburtowych przez kolejny rok będzie "Oficjalnym Sponsorem ZPRP", "Oficjalnym Sponsorem Reprezentacji Polski kobiet i mężczyzn", a także "Oficjalnym Sponsorem Superligi Kobiet" oraz Pucharu Polski kobiet i mężczyzn.

– Piłka ręczna to jedna z dyscyplin sportowych, która jest popularna w Polsce i jednocześnie pozytywnie kojarzy się z Suzuki. Nasze zaangażowanie nie jest krótkoterminowe, tylko działamy od wielu lat i jesteśmy lojalni, stabilni bez względu na to czy są sukcesy, czy ich nie ma – powiedział prezes Suzuki Motor Poland.

Przypominamy, że japońska marka współpracuje ze szczypiornistami od 2015 roku, kiedy pomagała ZPRP w organizacji w Polsce mistrzostw Europy. Wtedy Suzuki Motor Poland na potrzeby logistyczne dostarczyło 100 aut o wartości ok. 8 mln zł, a samą imprezę do tej pory eksperci uznają za najlepszą w historii.

– Nasza kooperacja zawsze układała się bez żadnych zastrzeżeń i cieszę się, że będziemy ją kontynuować. Sport jest częścią naszej wizji prowadzenia marketingu i zwiększania świadomości marki. Dlatego część naszych budżetów przekazujemy na realizowanie filozofii Suzuki Way of life, poprzez zaangażowanie w sport i zdrowy styl życia wyjaśnił Dulnik.

W ramach nowej umowy marka Suzuki będzie obecna na strojach meczowych i reprezentacyjnych szczypiornistów, a także będzie towarzyszyć zawodnikom i kibicom podczas meczów i transmisji telewizyjnych. ZPRP otrzymuje wsparcie finansowe oraz pulę kilkunastu crossoverów Suzuki SX4 S-CROSS, które będą wykorzystywane w celach szkoleniowych.

Japońska marka jest również "Oficjalnym Partnerem Superligi" i "Oficjalnym Dostawcą Samochodów do Superligi" od momentu jej powstania. Dla podkreślenia zaangażowania Suzuki w promocję i wzmacnianie tej dyscypliny sportowej Związek Piłki Ręcznej w Polsce uhonorował prezesa Piotra Dulnika statuetką za zasługi dla rozwoju piłki ręcznej w Polsce.

– Na nasz sukces pracowało bardzo wiele osób, także dziękuję wszystkim pracownikom Suzuki Motor Poland. To wsparcie jest możliwe dzięki temu, że nasza spółka pracuje w odpowiedni sposób i osiąga wspaniałe wyniki – skwitował Piotr Dulnik.

Poza piłką ręczną Suzuki wspiera też Polski Związek Bokserski, klub piłkarski Korona Kielce oraz polską koszykówkę (umowy z Energa Basket Ligą oraz Polskim Związkiem Koszykówki).