Po koreańskim LG Chemie, który w Kobierzycach inwestuje w produkcję baterii litowo-jonowych i belgijskim Umicorze, który na zakład ogniw (z nich powstają baterie) wybrał Nysę, na podobny krok zdecydował się Daimler - donosi Puls Biznesu

Mercedes EQC w podłodze skrywa baterię litowo-jonową o pojemności 80 kWh. Producent obiecuje, że przy podłączeniu do stacji 110 kW (w samochodzie zastosowano ładowarkę 7,4 kW) trzeba będzie poczekać ok. 40 minut na doładowanie akumulatorów z poziomu 10 proc. do 80 proc. Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio

- W tym tygodniu koncern ogłosi, że w Jaworze, gdzie buduje zakład silników, zainwestuje w drugi, produkujący baterie do samochodów elektrycznych. Ma wytwarzać 100 tys. baterii rocznie - cytuje swojego rozmówcę PB.

- Wartość projektu to 400 mln zł, ale to pierwszy etap inwestycji - twierdzi inny rozmówca dziennika.

Jak zaznacza PB, oficjalne źródła odmawiają komentarza w tej sprawie. - Nie komentujemy rozmów z potencjalnymi inwestorami - czytamy w gazecie odpowiedź biura prasowego Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii.

Mercedes EQC na pełnych akumulatorach ma zapewnić ok. 450 km zasięgu, a szacowane zużycie energii: 22,2 kWh/100 km Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio