W kabinie nowego volvo XC90 zapanuje minimalizm. Centralnym punktem konsoli środkowej będzie dotykowy ekran o przekątnej 12,3 cala, który umożliwi sterowanie wszystkimi ustawieniami i systemami auta.
Szwedzi w ten sposób dadzą dostęp m.in. do serwisów oferujących streaming muzyki, czy aplikacji Park and Pay. Ekran zaoferuje także funkcję mirror link dla urządzeń z systemem iOS - na monitorze zostaną wyświetlone klony aplikacji, które mamy na smartfonie. To nie znaczy, że znikną stare dobre guziki - ciągle z koła kierownicy będzie można przyciskiem regulować głośność radia, czy ustawić tempomat.
W projektowaniu nowych rozwiązań pomagało wiele zewnętrznych firm. Apple na pokład nowego volvo XC90 dostarczył system CarPlay. Firma Ericsson była odpowiedzialna m.in. za rozwiązania i aplikacje zawieszone w chmurze. Dostawcą systemów nawigacji jest HERE.
Szwedzi twierdzą, że dzięki tym bajerom kierowca będzie mógł sprawdzić lokalizację najbliższych miejsc parkingowych wraz z ich cenami. Znajdzie też restaurację i przejrzy menu - jeśli oferta przypadnie do gustu nawigacja doprowadzi do wybranego lokalu. Co więcej, samochód umówi się na przegląd, a nawet przygotuje serwis na to, jakie materiały eksploatacyjne będą potrzebne.
Podobno, żeby opanować bajery na pokładzie nowego volvo XC90, wcale nie jest potrzebny czarny pas z informatyki. Projektanci twierdzą, że umiejscowienie ikonek na wyświetlaczu i logika ich rozkładu jest taka, że już po kilku dniach kluczowe funkcje można obsługiwać bez spoglądania na ekran, a cały system jest bardzo intuicyjny.
Nowe volvo XC90 zadebiutuje publicznie jesienią w czasie salonu samochodowego w Paryżu. Do tego czasu szwedzki producent najpewniej ujawni wygląd zewnętrzny auta gotowego do produkcji. Osoby, które już zamówiły nowe XC90 odbiorą je w 2015 roku.