Wartość inwestycji w fabrykę działającą na terenie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej wyniesie 250 milionów euro (ponad miliard zł). Jest to największa inwestycja w historii tego zakładu - jej zakres obejmie budowę nowych obiektów i instalację nowej technologii produkcyjnej. Maksymalna łączna moc produkcyjna zakładu wyniesie 200 tys. jednostek rocznie.
Powierzchnia użytkowa budynków zostanie zwiększona o 30 procent. W ramach rozbudowy powstaną obszar magazynowania silników oraz nowe linie produkcyjne i testowe.
Jak zapewnia nasz rozmówca dzięki temu możliwe będzie przekształcenie dotychczasowego procesu montażu w zakładzie w pełny proces produkcji. Budowa i instalacja nowego wyposażenia potrwa do 2016 r.
Nowe silniki z fabryki w Tychach trafią pod maskę Opli
Nowa rodzina silników 1.6 CDTI będzie spełniać wymogi standardów emisji Euro 6. Jednostki będą montowane w modelach Opla/Vauxhalla.
Już na początku marca w czasie salonu samochodowego w Genewie zadebiutuje oszczędna wersja astry z Gliwic wyposażona właśnie w wysokoprężny silnik 1.6 o mocy 110 KM. Konstruktorzy twierdzą, że nowy "szepczący diesel" na setkę będzie spalać średnio 3,7 litra oleju napędowego. Astra z takim turbodieslem przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12 sekund i rozwijają prędkość maksymalną 186 km/h.
Fabryki GM Manufacturing Poland w Gliwicach i Tychach zatrudniają 3500 osób. Aktualnie produkowane są tam samochody opel astra, kabriolet cascada oraz silniki wysokoprężne o pojemności 1,7 l. Suma inwestycji GM w Polsce, łącznie z dzisiaj ogłoszonym projektem, wyniesie ponad 1 miliard euro.