Audi pochwaliło się, że w Ingolstadt rozpoczyna się faza testów praktycznych możliwości elektronicznego płacenia za parking. Co w tym niezwykłego? W opinii inżynierów niemieckiej marki drobne, codzienne czynności takie jak np. kłopotliwe płacenie za parking, są często bardzo uciążliwe. Spece z Audi doszli więc do wniosku, że należałoby zmienić sytuację, kiedy kierowca wjeżdżając na parking musi najpierw pobrać bilet, a potem poszukać odpowiedniego automatu, by za niego zapłacić.
W efekcie wymyślili "Audi connect - elektroniczne opłaty parkingowe" - w czasie testów tej usługi administracja parkingów i samochód będą komunikować się za pomocą nadajników RFID (Radio Frequency Identification). Jest to możliwe dzięki umieszczeniu po wewnętrznej stronie przedniej szyby pojazdu transpondera radiowego.
Specjalny czytnik przy barierze wjazdowej identyfikuje wysyłany drogą radiową sygnał jako "bilet" i podnosi barierę. Osoby biorące udział w testach muszą dokonać jedynie jednorazowej rejestracji numeru swojego nadajnika na portalu oferującym dostęp do tej usługi.
Portal prowadzi Stowarzyszenie Wspierania Przedsiębiorczości i Zatrudnienia IFG Ingolstadt. Zarządza ono dziewięcioma parkingami naziemnymi i podziemnymi, oferując łącznie 6200 miejsc postojowych w całym Ingolstadt. System zamontowano na wszystkich 21 wjazdach i wyjazdach z tych parkingów.
Uczestnicy testów otrzymają od IFG miesięczne rozliczenie uiszczonych opłat. Za pomocą polecenia stałego obciążenia rachunku bankowego, odpowiednia kwota będzie pobierana z konta kierowcy.