W listopadzie zarejestrowano 23 tys. 014 nowych samochodów, o 4,70 proc. więcej niż w październiku bieżącego roku, ale o 6,68 proc. mniej, niż w listopadzie 2011 roku.

Reklama

W rankingu marek najchętniej kupowanych aut liderem jest Skoda, która sprzedała od początku roku 29 tys. 927 aut, o 3,67 proc. więcej niż przed rokiem. Na drugie miejsce wysunął się Volkswagen, który sprzedał 20 tys. 851 samochodów, o 17,34 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Trzecie miejsce zajmuje Toyota - 18 tys. 197 sprzedanych aut, o 9,6 proc. więcej niż przed rokiem.

Dalsze miejsca w czołowej dziesiątce zajmują w kolejności: Opel - 17 tys. 581 sprzedanych samochodów (9,22 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego), Ford - 15 tys. 557 (spadek o 25,46 proc.), Kia - 14 tys. 080 (wzrost o 21,05 proc.), Hyundai - 13 tys. 736 (wzrost o 10,39 proc.), Nissan - 12 tys. 436 (spadek o 0,72 proc.), Renault - 11 tys. 867 (spadek o 20,37 proc.), Fiat - 11 tys. 820 (spadek o 25,36 proc.).

Zaś z raportu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że tegorocznej jesieni Opel okazał się najbardziej dynamiczną marką. W listopadzie zajął pierwsze miejsce w sprzedaży samochodów osobowych i drugie miejsce ogólnie. Z ilością 2406 sprzedanych aut osobowych w listopadzie 2012 (dane na podstawie PZPM) niemal dwukrotnie podbił swoją zeszłoroczną sprzedaż z tego samego okresu (w listopadzie 2011 zostało sprzedanych 1546 sztuk).

Wśród klientów Opla największą popularnością w listopadzie cieszyły się modele z segmentu samochodów kompaktowych. Astra znalazła 1179 nowych kierowców. To o ponad 370 sztuk więcej niż w tym samym miesiącu roku ubiegłego. Popularnością cieszyła się także corsa z ilością 764 sprzedanych egzemplarzy w listopadzie 2012, co ponad dwukrotnie przewyższyło zeszłoroczną sprzedaż tego modelu (listopad 2011 - 335 sztuk). Na kolejnym miejscu znalazł się opel insignia - 227 sztuk. Od początku roku do końca listopada 2012 Opel zdobył 7,13 proc. udziału w rynku.