W lutym zarejestrowano w naszym kraju 23,8 tys. nowych samochodów osobowych. To wynik o 9 proc. lepszy niż przed rokiem. Opublikowane wczoraj przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego za Centralną Ewidencją Pojazdów dane potwierdziły zatem prognozy DGP sprzed kilku dni.
Sprzedaż nakręcają nowe modele. Jak mówi Robert Mularczyk, rzecznik prasowy Toyota Motor Poland, za dwucyfrowym wzrostem sprzedaży w zeszłym miesiącu, który pozwolił japońskiemu koncernowi z łącznym wynikiem za dwa miesiące 2012 r. wskoczyć na drugie miejsce w rankingu marek, stoi nowy model Avensis. W zeszłym miesiącu co trzecie auto sprzedane przez japoński koncern to był właśnie ten model. Dzięki niemu po latach przerwy Toyota wróciła do ścisłej czołówki.
Nowości podkręcają także liczniki w innych koncernach. Od momentu wprowadzenia na rynek nowej generacji aveo model ten z miesiąca na miesiąc cieszy się coraz większą popularnością – przyznaje Wojciech Osoś, szef PR w Chevrolet Poland. Sprzedaż aveo stanowi ponad połowę nowych chevroletów i jest o 29 proc. wyższa niż w lutym 2011 roku. Świetne wyniki w lutym odnotowały inne marki, które mają w ofercie odświeżone modele. Przykłady: Volkswagen z modelem Up!, Hyundai z i40.
Jeżeli kluczem do powodzenia na rynku motoryzacyjnym mają być właśnie nowości, to dla importerów może to być naprawdę dobry rok. Fiat ruszył ze sprzedażą pandy. Z włoską następczynią tyskiej wersji samochodu w koncernie wiążą duże nadzieje na podreperowanie kiepskich jak do tej pory wyników sprzedaży aut osobowych. Wyniki sprzedaży włoskiej marki w lutym spadły o 12 proc. Liczymy, że panda ten trend odwróci – mówi Rafał Grzanecki, dyrektor komunikacji w Fiacie Auto Poland.
Reklama
Podobnie jest w Skoda Auto Polska, która przygotowuje się do wprowadzenia nowego miejskiego modelu Citigo, brata bliźniaka volkswagena up! oraz seata mii. Model zadebiutuje na polskim rynku w maju – zapowiada Marcin Weksej, specjalista ds. PR w Skodzie Auto Polska.
Czeska marka nadal przewodzi stawce w Polsce. Od początku roku Skoda zwiększyła swój udział w rynku do 13,4 proc. i zarejestrowała 6,4 tys. samochodów. Na drugim miejscu jest Toyota z 8 proc., a na trzecim Opel, do którego należy 7,5 proc. rynku.