Alfa Romeo podsumowała rok 2011. Ze słupków wynika, że udział tej włoskiej marki w europejskim rynku wzrósł z 0,8 do 1 proc. To dzięki nowemu modelowi giulietta Alfa osiągnęła odpowiednio: w Europie udział w rynku na poziomie 2,8 proc. oraz we Włoszech aż 14,5 proc. w segmencie hatchbacków i jest to najlepszy, jak dotąd, uzyskany wynik przez Alfę Romeo w tym segmencie rynkowym.
Szczegóły? W roku 2011 zarejestrowano około 80 000 sztuk giulietty w Europie, z czego 45 proc. (ok. 35 000) w samych tylko Włoszech. Najwyższą liczbę rejestracji na rynkach zagranicznych Alfa romeo giulietta osiągnęła we Francji (ponad 9200 szt.), Wielkiej Brytanii (ponad 7000 szt.) oraz w Niemczech (ponad 6300 szt.). W Polsce Alfiści zakupili 927 szt. tego modelu, a Alfa Romeo odnotowała wzrost sprzedaży o 38 proc.
Przedstawiciele włoskiego producenta chwalą się, że od czasu premiery, napływające z całego świata zamówienia opiewają już na niemal 140 tys. pojazdów. Preferowane są wersje modelowe droższe i bardzo dobrze wyposażone: Distinctive i Exclusive, które wybiera około 90 proc. kierowców.
Pod względem jednostek napędowych, powodzeniem cieszą się wersje o wyższej mocy. I tak przykładowo, silnik 1.4 MutiAir o mocy 170 KM stanowi 15 proc. zamówień, tj. 7 razy więcej, niż przeciętna dla segmentu w tej kategorii mocy.
Najpopularniejszym silnikiem pozostaje wciąż 105-konny MulitiJet 1.6, montowany w 35 proc. sprzedawanych samochodów.
Najczęściej wybieranym kolorem nadwozia jest biały ghiaccio white, który cieszy się popularnością 35 proc. nabywców, podczas gdy kolor czerwony, symbol Alfy, stanowi około 6 proc. sprzedaży. W przypadku czerwieni kierowcy decydują się dodatkowo na pakiety sportowe , które zamawia prawie połowa spośród kupujących wersje distinctive i exclusive.
Kto kupuje alfę romeo giulietta? Nabywca ma przeciętnie 40 lat i wykształcenie średnie/wyższe, a jedna piąta kupujących stanowią kobiety. Osoby posiadające rodzinę stanowią nieco ponad połowę - w porównaniu ze średnią segmentu wynoszącą 20 proc.