W Polsce w 2012 roku Alfa Romeo sprzedała 1458 samochodów - najpopularniejszym modelem była giulietta, którą wybrało 1084 polskich kierowców. Od początku wprowadzenia na rynek - w połowie 2010 roku - do dzisiaj, na całym świecie zamówiono ponad 190 tys. sztuk tej kompaktowej alfy.

Reklama

Teraz włoski producent wprowadza nad Wisłę nowe wcielenie pięknej Włoszki. W polskich salonach debiutuje nowa, limitowana wersja alfy romeo giulietta - odmiana o nazwie veloce.

Nazwa veloce, czyli "szybka" po raz pierwszy została użyta w 1956 roku, właśnie w odniesieniu do ówczesnej giulietty.

Dziś alfa romeo giulietta veloce różni się od "zwykłego" modelu m.in. przednimi reflektorami o ciemnym wykończeniu, obudowy lusterek zewnętrznych i wstecznego wykończono kolorem tytanowym, przednie drzwi otwierasz łapiąc z chromowane klamki, jest też logo "veloce".

Alfa Romeo

W kabinie przeważają ciemne kolory - tytanowe wykończenie centralnego elementu deski rozdzielczej, tunelu środkowego i nakładek na drzwi. Kierownica jest pokryta skórą z czerwonymi przeszyciami, natomiast fotele są obite nową czarno-czerwoną tkaniną o nazwie "competizione" z kontrastowym ściegiem.

Na specjalne zamówienie można dodatkowo zindywidualizować swoją giuliettę veloce, zamawiając dach w kolorze szarym - matowym magnesio lub czarnym błyszczącym.

W pierwszym przypadku producent proponuje połączyć matowy dach z resztą karoserii w kolorze czarnym pastel, białym ghiaccio, czerwonym alfa, szarym antracite, czerwonym metalizowanym lub czarnym etna. Zaś do czarnego, błyszczącego dachu dostępne są kolory: biały ghiaccio, czerwony alfa, szary antarcite, szary magnesio i czerwony metalizowany.

Alfa giulietta veloce jest już dostępna w sprzedaży w Polsce i w dodatku z pięcioletnią gwarancją. Ilość samochodów została ograniczona - tylko 200 sztuk trafi na nasz rynek.

Do wyboru są trzy wersje silnikowe: benzynowa 1,4 TB/120 KM oraz dwie jednostki wysokoprężne 1.6 JTDM/105 KM i 2.0 JTDM/140 KM.

Cena? Od 75 900 zł za model z silnikiem turbobenzynowym 1.4 TB/120 KM. W wyposażeniu seryjnym producent oferuje m.in. klimatyzację regulowaną manualnie, sześć poduszek powietrznych, wielofunkcyjną kierownicę i 17-calowe alufelgi oponami o wymiarze 205/55. Standardem jest również samoblokujący mechanizm różnicowy przedniej osi Alfa Q2