W silnikach 2.0 CR TDI wyprodukowanych w okresie 2009-2010, wykorzystywanych w samochodach koncernu VW, istnieje możliwość powstania w trakcie użytkowania samochodu nieszczelności przewodów wysokiego ciśnienia. Nieszczelność może być spowodowana wadliwym materiałem, z którego przewody zostały wykonane.

Wystąpienie wibracji podczas pracy silnika, w połączeniu z rysami powstałymi na przewodach w efekcie szlifowania, może z czasem doprowadzić do pęknięcia przewodu wysokiego ciśnienia, co objawia się zapachem paliwa w następstwie jego wycieku. Ewentualny problem może ujawnić się wyłącznie w przypadku aut z pewnym przebiegiem.

Skoda wykryła usterkę. Problem dotyczy silnika TDI Inne

Jak zapewnia producent do tej pory w Polsce nie zarejestrowano ani jednego przypadku pęknięcia przewodu i wycieku paliwa, natomiast w ramach profilaktyki, Skoda zainicjowała akcję przywoławczą dla klientów, polegającą na montażu na przewodach wysokociśnieniowych tłumików drgań.

Trwa ładowanie wpisu

Co z tym kłopotem?



Do klientów samochodów, którzy zakupili auto z silnikiem 2.0 TDI został wysłany list z wytłumaczeniem zaistniałej sytuacji i z prośbą o stawienie się w ASO Skody. Proces usuwania ewentualnej usterki w autoryzowanym punkcie serwisowym potrwa około 15 minut.

Skoda wykryła usterkę. Problem dotyczy silnika TDI Inne

Jak informowała wcześniej czeska centrala Skody kontrole mają dotyczyć 12 tys. 700 samochodów modeli Octavia, Superb i Yeti. Na polskim rynku akcja przywoławcza dotyczy ok. 560 samochodów. Koszty usunięcia usterki ponosi w pełni producent.

Przypominamy, że to część akcji globalnej ogłoszonej przez VW. Ten sam problem pojawił się w innych samochodach produkowanych przez Grupę Volkswagena, do której należy Skoda Auto. Niemiecki koncern podał, że skontrolować trzeba 300 tys. aut na całym świecie.