W silnikach 2.0 CR TDI wyprodukowanych w okresie 2009-2010, wykorzystywanych w samochodach koncernu VW, istnieje możliwość powstania w trakcie użytkowania samochodu nieszczelności przewodów wysokiego ciśnienia. Nieszczelność może być spowodowana wadliwym materiałem, z którego przewody zostały wykonane.

Reklama

Wystąpienie wibracji podczas pracy silnika, w połączeniu z rysami powstałymi na przewodach w efekcie szlifowania, może z czasem doprowadzić do pęknięcia przewodu wysokiego ciśnienia, co objawia się zapachem paliwa w następstwie jego wycieku. Ewentualny problem może ujawnić się wyłącznie w przypadku aut z pewnym przebiegiem.

Inne

Jak zapewnia producent do tej pory w Polsce nie zarejestrowano ani jednego przypadku pęknięcia przewodu i wycieku paliwa, natomiast w ramach profilaktyki, Skoda zainicjowała akcję przywoławczą dla klientów, polegającą na montażu na przewodach wysokociśnieniowych tłumików drgań.

Co z tym kłopotem?



Do klientów samochodów, którzy zakupili auto z silnikiem 2.0 TDI został wysłany list z wytłumaczeniem zaistniałej sytuacji i z prośbą o stawienie się w ASO Skody. Proces usuwania ewentualnej usterki w autoryzowanym punkcie serwisowym potrwa około 15 minut.

Inne

Jak informowała wcześniej czeska centrala Skody kontrole mają dotyczyć 12 tys. 700 samochodów modeli Octavia, Superb i Yeti. Na polskim rynku akcja przywoławcza dotyczy ok. 560 samochodów. Koszty usunięcia usterki ponosi w pełni producent.

Przypominamy, że to część akcji globalnej ogłoszonej przez VW. Ten sam problem pojawił się w innych samochodach produkowanych przez Grupę Volkswagena, do której należy Skoda Auto. Niemiecki koncern podał, że skontrolować trzeba 300 tys. aut na całym świecie.