Samochód Nano produkowany jest przez motoryzacyjnego giganta z Indii, firmę Tata Motors, notabene właściciela marek Jaguar i Land Rover. Właśnie ponad 115 tys. wadliwych egzemplarzy tego autka wezwano do naprawy.

Reklama

Problem dotyczy rozruszników starego typu, które mogą nie działać tak, jak powinny. Firma twierdzi, że chodzi o "unowocześnienie" auta. Instalacja nowych podzespołów w samochodach klientów rozpoczęła się już w październiku tego roku i do tej pory udało się "unowocześnić" 50 tys. modeli Nano. Pozostało jeszcze 65 tys. samochodów, w których powinny zostać wymienione rozruszniki.

Były one montowane w modelach, których produkcja trwała od 2009 roku (od debiutu rynkowego) do 21 listopada tego roku. Obecnie producent oferuje odświeżoną wersję Nano z nowoczesnym rozrusznikiem.

Uznany za najtańszy samochód świata (w Indiach kosztuje ok. 2,5 tys. dolarów), wytwarzany jest w tym kraju od trzech lat. Czterodrzwiowy Tata Nano ma tylko 3,1 m długości, 1,5 m szerokości i 1,6 m wysokości. Mimo to, dzięki bardzo krótkim zwisom zapewnia minimum miejsca w środku dla czteroosobowej rodziny. Samochód z napędem na tylne koła posiada dwucylindrowy silnik, umieszczony oczywiście z tyłu, o pojemności 623 ccm i mocy 33 KM. Według danych producenta jego średnie spalanie wynosi ok. 5 l/100 km, zaś emisja zanieczyszczeń spełni wymogi normy Euro 4.

Mimo prób wejścia na rynek europejski model ten nie zdołał przejść trudnych testów homologacyjnych.