"Od ponad 20 lat wiadomo było, że budowa obwodnicy Pruszcza Gdańskiego to konieczność ze względu na (...) rozwój miasta. Jej realizacja była ciągle odwlekana, ze względu na koszt inwestycji, będący niezwykłym wyzwaniem dla budżetu miasta. Dzięki dofinansowaniu unijnemu udało się ją zrealizować" - powiedział podczas uroczystości otwarcia drogi burmistrz Pruszcza Gdańskiego Janusz Wróbel. Podkreślił, że to największa inwestycja w historii Pruszcza Gdańskiego.

Reklama

Obwodnica Pruszcza Gdańskiego oprócz 2,417 km drogi, to także wiadukt nad torami kolejowymi, most na rzece Raduni, duże rondo w ciągu drogi wojewódzkiej nr 226 oraz trzy skrzyżowania. Wykonano też renowację rowów melioracyjnych oraz wzmocniono brzegi rzeki.

Do pełnej realizacji obwodnicy pozostało jeszcze kilka inwestycji: oświetlenie trasy będzie uruchomione pod koniec roku, a do maja 2012 r. na skrzyżowaniu z ulicą Grunwaldzką stanie sygnalizacja świetlna.

Aby cały układ komunikacyjny, związany z obwodnicą, działał prawidłowo, miasto zbuduje jeszcze ulicę PCK, która w przyszłości skieruje ruch z nowej drogi na ulicę Kasprowicza. Prace te mają być wykonane latem przyszłego roku. Natomiast ulica Podmiejska, która wzdłuż nieczynnej cukrowni połączy obwodnicę z ulicą Dworcową, ma być oddana do użytku jesienią 2012 r.